behöver tips på trådlöst gaming headset.

Permalänk
Medlem

behöver tips på trådlöst gaming headset.

hej
tänkte införskaffa mig ett trådlöst headset, om man jämför med dagens
headset med sladd är det nån skillnad på kvalite av ljud och så?

varit sennheiser fan med sladd sista 10 åren, och använder headseten 99.9% till spelande.

med andra ord, lite tips och råd av nån med bra/dåliga erfarenheter av sladdlöst vore tacksamt
data tid med headset är c:a 2-6timmar per dag:ish om det är av betydelse

mvh // henx

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2175600

Helt klart värt friheten medföljer och batteritiden är helt ok.
Den har även ett inbyggt larm som väcker dig mitt i din våtaste dröm när du somnat då batteriet börjar bli lågt
Att strosa runt i kvarten med musik på i lurarna är oslagbart..tills du rundar in på muggen och omsluts av den kontaktlösa tystnaden.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Från vad jag har läst och kollat så ska Steelseries H vara en av de bättre, men kostar därefter också.

Har själv använt ett Corsair V2200 (eller var det 2100, den sista i Vengeance serien) väldigt nöjd med det headsetet, enda problemet är att de har ett bakgrunds brus/pip på typ 15KHz eller nått, som kan vara störande. Vet dock inte om alla trådlösa lider av detta.

Astro A50 ska tydligen ha överdriven bas och ingen särskillt bra mick för priset.

Linus Tech Tips gjorde en Review på alla dessa 3, kolla in den.

Är själv intresserad av vad folk har att säga.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Från vad jag har läst och kollat så ska Steelseries H vara en av de bättre, men kostar därefter också.

Har själv använt ett Corsair V2200 (eller var det 2100, den sista i Vengeance serien) väldigt nöjd med det headsetet, enda problemet är att de har ett bakgrunds brus/pip på typ 15KHz eller nått, som kan vara störande. Vet dock inte om alla trådlösa lider av detta.

Astro A50 ska tydligen ha överdriven bas och ingen särskillt bra mick för priset.

Linus Tech Tips gjorde en Review på alla dessa 3, kolla in den.

Är själv intresserad av vad folk har att säga.

Jag har använt Astro A50 sedan 1 år tillbaka.
Ljudet är fylligt och väldigt basrikt.
Mikrofonen löser sig med en firmware uppdatering.
Har man råd att lägga 3.000:- så är de verkligen värd pengarna.

Detta är min ärliga uppfattning om headsetet.

Folk säger att de inte är nöjda, men jag är verkligen det, samt att alla mina vänner
som provat dem under en session har varit positivt överraskade.

Har du frågor eller så angående Astro A50, eller behöver bilder etc så skriv gärna igen.
Återvänder hem från jobb runt 14.30.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

Hej henxon. Bra trådlösa headsets är dyra, men gillar man sladdlöst så är de riktigt bra, speciellt om man vill gå omkring ibland.

Du skriver inte om det är till gaming eller musik, som du kommer att använda dom till! Dessutom inte heller om dom ska vara till PC eller spelkonsol!

Jag har hittat 2 st förslag, ett från Turtle beach och ett från Astro Gaming. Båda fungerar till PC, PS3, PS4, Xbox One och Xbox 360. Jag rekommenderar, att om du har möjlighet, så prova gärna exemplar i butik, innan köp.

http://cdon.se/spel/turtle_beach_px51-22795561?utm_source=pri...

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/193269-astr...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Jag köpte det officiella Sony headsetet som är till PS4 just för att jag skulle använda det till PS4 och dator. Har använt det några dagar nu på datorn och jag är rätt så imponerad, tyckte inte heller det är så farligt dyrt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2479553

Vet inte hur intresserad du är av surround men surrounden på lurarna funkar inte på dator utan då måste du använda razers surround program grej.

Hur som helst så har lurarna fått väldigt bra omdömen och jag tycker de låter helt ok också, gillar att använda dom både till musik och spel. Däremot så är det första paret trådlöst headset jag äger så jag vet inte om man kan hitta andra som är bättre. Har själv använt Sennheiser lurar med sladd de senaste 5 åren.

Permalänk
Medlem

Hur Logitech G930 inte nämnts än är ett under.
Det är verkligen det ultimata headsetet i mina ögon.

Dom har en mick som är ur denna världen.
Väldigt bra ljud. 7.1, najs till FPS spel.
Trådlösa, räcker runt i hela min lägenhet.
Logitech, bra kvalle på sina saker.