Logitech G400, för tredje gången så lossnar glides & dem jag sätter dit är fördrövliga.

Permalänk

Logitech G400, för tredje gången så lossnar glides & dem jag sätter dit är fördrövliga.

Hejsan gänget!

Jag har använt mig av möss skapade av Razrer, Logitech, Steelseries & Microsoft. Dem senaste är 2 stycken G400's och jag är trött på att glides:n skall lossna & därefter tvingas rivas bort för att billiga varianter skall handskäras & superlimmas. Det är värdelöst i längden. Mössen jag använt är väldigt bra för priset, 1000+ permanent bans har inte fel, nu är frågan... vilka möss skall jag sikta in mig på efter jul om jag vill ha snabba mös, bekväma möss för H-hand med både bra funktion för tygmatta och plast/glas, inte onödigt dyra(alltså att man betalar för märket istället för prestandan). Jag har superUSB ports vilket gör att jag inte behöver ha en överdrivet snabb mus men jag söker en stabil & förövrigt skön, detta är det viktigaste.

Permalänk

Bästa musen jag haft är SteelSeries Rival, den kan verka stor men sitter fantastiskt fint då jag kör "palmgrip".
Då det är en optisk mus så kör jag enbart med tyglarna, så vet ej hur den är på plast.

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du gör för fel med dina möss.
G400/s/Mx518 osv har absolut inga problem med dåliga glides som lossnar.

Sen är aftermarket glides knappast sämre.
Hyperglides eller Tiger feet ex är precis lika bra som stock i utskärningar och glid.
Tiger feet är ex OEM factory för razer skates bland annat, och alla skates tillverkas på samma sätt.

"superUSB" port gör inget speciellt heller om du trodde det.