Permalänk
Vägledare

Muspekaren "drar" ibland.

Hallå alla!

Min muspekare har sedan en tid tillbaka börjat leva sitt egna lilla liv när den känner för det.
Det som händer är att pekaren på något sätt drar sig till något. Istället för att röra sig i en rak linje rör den sig vågigt runt en viss punkt :S Mycket underligt och mycket obehagligt när man sitter och spelar. Musen är en Logitech G500s.
Jag har provat att rengöra sensorn, köra den i en annan dator, ladda ner dom senaste drivurtinerna och byta underlag utan någon framgång.
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Kollat musmattan ??

Vanligt problem när sensorn antingen inte gillar underlaget eller musmattan blivit skitig. Jag har haft samma underliga grej med en mionix naos 7000 då och då.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15180302']Kollat musmattan ??

Vanligt problem när sensorn antingen inte gillar underlaget eller musmattan blivit skitig. Jag har haft samma underliga grej med en mionix naos 7000 då och då.

Skrivet av Miikks:

Jag har provat att byta underlag utan någon framgång.

Provat

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Om du gjort de "gyllene trean"
Rengjort sensor, musmatta och bytt drivare. Byta USB-port är ju ett alternativ men om du redan testat i en annan dator så är de ju sak samma.

Så är de nog dags för garantiärende/ny köp som gäller.

Logitech brukar ha riktigt bra garanti.

Permalänk
Medlem

Jag brukar få samma problem ibland och då visar det sig att det är sensorn som blivit skitig. Ibland funkar det att blåsa riktigt hårt på den men oftast så behöver man rengöra på annat vis, t.ex med en topspinne.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer detta inte vara till så mycket hjälp men men..

Jag hade för ett par månader sedan exakt samma problem, musen började röra sig som du beskriver. Inte mycket men så pass mycket att det blev ruggigt besvärligt att lira FPS-spel. Jag rengjorde sensorn i musen, bytte musmatta, bytte USB-port, ominstallerade drivrutiner och slutligen bytte jag mus men inte ens det hjälpte. Med största sannolikhet så handlade det om något mjukvaruproblem. Nu till det tråkiga, jag pallade inte lägga ner tid på detta och levde med att musen helt enkelt gjorde såhär. Men till min förvåning så försvann problemet efter ca 1 månad, ingen aning om varför och kan inte minnas riktigt vad som ändrats i mjukvaruväg i datorn...

Kanske inte är samma problem som du har men börja med att testa musen i en annan dator innan du reklamerar den, kolla även om muspekaren rör sig utan att någon mus är inkopplad. Om den gör det så är det bara att börja undersöka vad för mjukvara som kan orsaka detta...