Permalänk
Medlem

Qpad 5K Laser helt kass

Har använt en Qpad 5K i säkert 3 år nu. Den har fungerat klanderfritt tills ikväll, då lasern helt plötsligt började krångla för att till sist lägga av. Är det något standard fel som går att åtgärda eller är det bara att bita i den sura godisen och införskaffa sig en ny? (sjukskriven stackare som har ont om pengar;) )

Visa signatur

CPU: i7 2600K @4.5 GHz, Zalman 9900,Mobo: ASRock P67 Extreme4, GPU: XFX 6950 -> 6970, RAM. Corsair Vengeance 8GB 1600MHz,Corsair SSD 120GB

Permalänk
Entusiast

Tyvärr så verkar den bara ha 2 års garanti så ja den sura godisen skall det nog bitas i.
Om sensorn är trasig så är det nog alldeles för svårt att reparera för en "Svensson" så att säga.
För övrigt skulle jag inte säga att hela musen är "kass" för att den dog efter 3 år, kan ju vara så att du fick ett dåligt exemplar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har en likadan som inte är mycket mer än 1 år men mitt skrollhjul har varit fuckat under en lång tid nu. Skrolla uppåt går bra men nedåt är hemskt. Skrollar jag lite för snabbt så står allt still och hoppar på samma ställe. Måste skrolla väldigt gentle för att den ska skrolla ned något alls. Sjukt störande. Men jag har inget kvitto sedan länge så jag tänker helt enkelt köpa någon annan mus sen. Jag har haft flera Qpad produkter/exemplar (säkert 5 sammanlagt) och alla utom en har haft något fel inom första året/månaderna. Lyckades dock få ett Qpad MK-80 som inte visade någon form av fel inom någon månad. Kommer aldrig mer att köpa någon Qpad produkt. Skräp.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Hade 4 sådana möss jag reklamerade under 4 månader, det är bara att konstatera att Qpad 5K håller inte bra kvalité.
Det som hände mig var allt från att knapparna fastnade och glappade, till att lasern pajjade, scrollen slutade fungera, hela musen bara la av.

Finns säkert fler här på forumet som kan stryka att det inte är något vidare mus och som reklamerat flera gånger så har egentligen bara haft tur att den hållt så länge.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag menade inte att själva musen var kass utan bara att mitt exemplar har blivit det. Hade problem med scrollhjulet också men det var bara att rensa med en spetsig kniv att få bort massa smuts Men ja blir att beställa en ny, men var ändå tvungen att ställa frågan

Visa signatur

CPU: i7 2600K @4.5 GHz, Zalman 9900,Mobo: ASRock P67 Extreme4, GPU: XFX 6950 -> 6970, RAM. Corsair Vengeance 8GB 1600MHz,Corsair SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Ja Qpad 5K är en riktigt kass mus faktiskt. Är inne på min andra, och den har också börjat strula. En knapp har fastnat och lasersensor håller nog på att ge upp den med.

Om jag vore dig skulle jag kika på Mionix Naos istället, om du vill ha en liknande mus.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Vafan gör ni med era möss egentligen? Min QPAD 5K fungerar lika bra som när jag köpte den för 2-3år sedan!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

QPad musen är den bästa jag någonsin hållt i. har haft min i typ 4 år, efter 3 år cepade ena tumknappen så den dubbelklickar jämt. Men det är den skönaste jag någonsin pillat på. Så rund och behagligt materiel. perfekt storlek för de som gillar de lite större. Man kan hålla på i evigheter utan att handen blir trött.