Permalänk
Medlem

Ducky mini media keys?

Hej! Jag har ett Ducky Mini, som jag är riktigt nöjd med. Bara en grej som jag saknar, mediaknappar(byta låt/stoppa).

Någon som vet om det finns någon inställning för det eller om det finns något tredjepartsprogram som kan lösa mitt problem?
Behöver tillexempel inte PrtSc/ScrLk.

Tack på förhand!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G

Permalänk
Medlem

I ducky shine 3 så finns det inga mediaknappar heller, men ducky släppte en firmware uppdatering till den som gjorde att man med fn + calc/pc/mail/home knapparna kunde styra next/previous song, pause/play och stop. Jag skulle inte vara för förvånad om det finns något liknande till ditt tangentbord.

Däremot är jag en smula förvånad att det inte verkar finnas något sådant här

http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Om inte så kanske du kan skapa någon slags "binding" i ditt operativsystem.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag hittade det här bland annat. Googlade "windows bind keys". Jag vet att binding av tangentbordknappar är busenkelt i linux många skrivbordsmiljöer. I windows har jag aldrig gett mig på det.

http://sharpkeys.codeplex.com/

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

I ducky shine 3 så finns det inga mediaknappar heller, men ducky släppte en firmware uppdatering till den som gjorde att man med fn + calc/pc/mail/home knapparna kunde styra next/previous song, pause/play och stop. Jag skulle inte vara för förvånad om det finns något liknande till ditt tangentbord.

Däremot är jag en smula förvånad att det inte verkar finnas något sådant här

http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Om inte så kanske du kan skapa någon slags "binding" i ditt operativsystem.

Jag kikade där och fann bara en sådan firmware update till de andra modellerna Men kanske kan vara värt att prova en sådan firmware?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag hittade det här bland annat. Googlade "windows bind keys". Jag vet att binding av tangentbordknappar är busenkelt i linux många skrivbordsmiljöer. I windows har jag aldrig gett mig på det.

http://sharpkeys.codeplex.com/

Tack! Jag ska prova och se om det går!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Autohotkey.

Kanske inte de lättaste då det inte finns någon graphical user interface utan allt görs via ett textdokument.
Men när man väl kommit igång är det rätt lätt och inget som går att lösa med att Googla lite.

Har funderat lite på att göra en guide hur man gör för att fixa Media knappar ett tag nu
då det verkar vara många som är intresserade av just detta.

Använder mig själv utav detta till mitt 60%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .batman:

Rekommenderar Autohotkey.

Kanske inte de lättaste då det inte finns någon graphical user interface utan allt görs via ett textdokument.
Men när man väl kommit igång är det rätt lätt och inget som går att lösa med att Googla lite.

Har funderat lite på att göra en guide hur man gör för att fixa Media knappar ett tag nu
då det verkar vara många som är intresserade av just detta.

Använder mig själv utav detta till mitt 60%.

Tack! Ska kika! Borde finnas fler än jag som skulle vara intresserade av en guide.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick123:

Tack! Ska kika! Borde finnas fler än jag som skulle vara intresserade av en guide.

Skrev ihop en guide lite snabbt, blev inte bästa formateringen på den
eller särskilt utförlig då det inte finns särskilt mycket att förklara då jag riktade in mig på just media knappar.
Men jag hoppas att det hjälper och annars är det bara att fråga

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Ska prova imorgon!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D / Intel Core i7-5820K (OC 4.4Ghz) / ASUS X99-DELUXE / Corsair Hydro H55 / Crucial Ballistix Sport 16GB DDR4 2400MHz / ASUS GeForce GTX 980 STRIX 4GB OC / Corsair PowerSupply CS850M / Samsung 840 EVO SSD 250GB / 2x ASUS VG248QE 24" 1ms 144Hz 3D / Ducky Mini MX RED / Razor Mamba 4G