Permalänk

Logitech G502 VS Zowie FK1

Hej, som titeln lyder har jag problem med att välja bland dessa 2 möss. Har ingen möjlighet att känna på dessa då jag bor en bit bort från dessa varuhus som säljer dem. Tips på andra möss uppskattas, ingen Rival eller Deathadder bara. Men det är dessa två möss jag har snöat in mig på haha Vilken skulle du tagit & och varför?

Permalänk

Tack för att du skrev om detta. Jag tror jag har hittat musen jag vill ha i alla fall i och med denna tråd.

Läste om dem på diverse sidor och har snöat in helt på Zowie FK1. Anledningarna till varför den verkar så trevlig på pappret enligt mig är:

  • Utseendet (stilren utan en massa flashig belysning, me like)

  • Inga speciella mjukvaror/drivrutiner

  • Endast 5 knappar om jag fattat saken rätt

  • Rätt liten vilket jag vill ha (utgår från min nuvarande mus som ska pensioneras efter ca 15 år i trogen tjänst)

Kan tänka mig att just det där med ingen mjukvara kan vara negativt för en hel del då det begränsar inställningarna man kan göra. För min del så spelar det ingen roll, bara trevligt att inte ha så mycket att hålla reda på. Samma med antalet knappar.

De verkar vara rätt olika möss dock och vilken som passar bäst för dig beror nog helt och hållet på vad du är ute efter och vad du är van vid.

Permalänk
Skrivet av TeknisktObegåvad:

Tack för att du skrev om detta. Jag tror jag har hittat musen jag vill ha i alla fall i och med denna tråd.

Läste om dem på diverse sidor och har snöat in helt på Zowie FK1. Anledningarna till varför den verkar så trevlig på pappret enligt mig är:

  • Utseendet (stilren utan en massa flashig belysning, me like)

  • Inga speciella mjukvaror/drivrutiner

  • Endast 5 knappar om jag fattat saken rätt

  • Rätt liten vilket jag vill ha (utgår från min nuvarande mus som ska pensioneras efter ca 15 år i trogen tjänst)

Kan tänka mig att just det där med ingen mjukvara kan vara negativt för en hel del då det begränsar inställningarna man kan göra. För min del så spelar det ingen roll, bara trevligt att inte ha så mycket att hålla reda på. Samma med antalet knappar.

De verkar vara rätt olika möss dock och vilken som passar bäst för dig beror nog helt och hållet på vad du är ute efter och vad du är van vid.

Som du skrev, har också snöat in mig mer nu på FK1 mer än g502. Dels för att jag inte behöver ha någon mjukvara och tycker det är skönt att inte behöva installera program som ändå inte används. Får nog bli denna: http://www.maxfps.se/moss/zowie/fk1-camade-yellow-bundle då följer det även med en matchande sladdhållare

Permalänk

Hmm... sladdhållare, där sa du något. Det kanske man skulle köra på då jag haft trådlöst så himla länge nu. Måste säga att även FK2 är ett alternativ för mig då den är ännu mindre. De har samma paket med den Zowie FK2 + CAMADE - Yellow Bundle som är intressant.

Tala om vad du tycker om musen när du fått hem den och testat den lite. Skulle uppskattas väldigt mycket.

Permalänk
Skrivet av TeknisktObegåvad:

Hmm... sladdhållare, där sa du något. Det kanske man skulle köra på då jag haft trådlöst så himla länge nu. Måste säga att även FK2 är ett alternativ för mig då den är ännu mindre. De har samma paket med den Zowie FK2 + CAMADE - Yellow Bundle som är intressant.

Tala om vad du tycker om musen när du fått hem den och testat den lite. Skulle uppskattas väldigt mycket.

Japp inväntar bara pengar så, sen blir det att beställa förmodligen

Permalänk
Medlem

Zowie FK är riktig kvalité, byggd som en stridsvagn med oslagbar prestanda. Inget trams, bara hardcore. Har den själv.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har haft Qpad 5K, Steelseries Rival och just nu har jag Zowie FK1. MEN om jag skulle köpa ny nu så skulle det vara Qpad 8K som lanserades för 4 dagar sedan. Den är laser men jag hade valt den pågrund av den stora formen som sitter som "Handen i handsken".

*Kommer också 1 Optisk version av musen om typ en månad.