Keycaps för bakgrundsbelysta tangentbord?

Permalänk
Medlem

Keycaps för bakgrundsbelysta tangentbord?

Tjenare sweclockers! Nu skriver jag här då jag nyligen köpt mitt första mekaniska tangentbord!

Köpte mig igår den 27/02-2015 ett Func KB460 med Blåa MX brytare, helt fantasktiskt tangentbord i mitt tycke, nästan så att det osar kvalitet om det!
Riktigt gedigen konstruktion med rätt bra vikt i det så det glider ingenstans på skrivbordet. Älskar även att de skickar med ett rätt okej handledsstöd och keycaps för de flesta layouts!

Men nu så här i efterhand så vill jag "pimpa" det lite och hitta några roliga keycaps, det enda problemet jag har är väl att jag inte riktigt hittar några keycaps som fungerar bra på bakgrundsbelysta tangentbord... Så om någon kan hjälpa mig lite här så skulle det uppskattas!

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Tjenare sweclockers! Nu skriver jag här då jag nyligen köpt mitt första mekaniska tangentbord!
Köpte mig igår den 27/02-2015 ett Func KB460 med Blåa MX brytare, helt fantasktiskt tangentbord i mitt tycke, nästan så att det osar kvalitet om det!

Riktigt gedigen konstruktion med rätt bra vikt i det så det glider ingenstans på skrivbordet. Älskar även att de skickar med ett rätt okej handledsstöd och keycaps för de flesta layouts!

Men nu så här i efterhand så vill jag "pimpa" det lite och hitta några roliga keycaps, det enda problemet jag har är väl att jag inte riktigt hittar några keycaps som fungerar bra på bakgrundsbelysta tangentbord... Så om någon kan hjälpa mig lite här så skulle det uppskattas!

//Mattias

Det är svårt att hitta i old sweden, det blir i såfall att köpa från USA.

Problemet är osså att alla keycaps sets från USA är i ANSI layout å då passar inte US Enter å US vänstra Shift på ISO t-bord. Dock kan man köpa custom ISO sets från WASD.

Du får heller inte med Å, Ä, Ö keycapsen i ett ANSI keycaps set, kan i vissa fall köpas extra.

Jag har ett set som har ISO/ANSI keycaps men som sagt utan Å, Ä , Ö.

Vet inte om dessa keycaps sets passar på ditt t-bord.
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/10...

http://support.wasdkeyboards.com/customer/portal/articles/137...

Det undre t-bordet (båda t-borden har ANSI/US layout) har ovan nämda ISO/ANSI keycaps set från: http://www.maxkeyboard.com/max-universal-cherry-mx-translucen...
Dock finns inte ditt t-bord med på listan.

Dessa ISO keycaps ser bättre ut än ovan bilds keycaps när LEDen på, men är av sämre kvalitet.

Keycapsen medföljde när du köpte t-bordet.

Esc, F1-F12, Upppil, Nerpil, Vänsterpil å Högerpil + dom 4 sista keycapsen ingår inte i detta set. Bara jag som har testat lite.

Finns även i "Top printed" keycaps set.

ISO keycapsen i detta set, den orange keycapen ingår inte i detta set.

Tillägg av bilder å text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="seville57;15258802"]Wall of text.../QUOTE]

Oj! Tackar tackar för förklaringen, kom fram till samma punkt själv också, just det om ANSI/ISO problemet.

Sen det du skrev att mitt tangentbord inte finns på listan beror mest troligt på att Ctrl och Caps inte är 1x1.25 utan 1x1.5 och Windows knapen 1x1.

Rätt konstigt gjort men funkar då jag knappt använder windows knappen.

Uppskattar fler svar på detta Funderar på WASD knappar i aluminium som jag hittade på nån amerikansk sida... Tror någon detta är en bra idé? Med tanke på att man nöter WASD mest?

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |