Permalänk
Medlem

Köpråd: Artisan Musmatta

Hej, Jag tänkte införskaffa en musmatta från Artisan, har dock stora problem att välja modell.

Den (utslitna) musmatta jag har idag är en Roccat Taito: Länk till Roccats hemsida

Men jag är helt lost när det gäller vilken modell jag ska välja, så för er som äger en musmatta från Artisan, så undrar jag vad ni har för modell och vad ni tycker om den?

ps. Musmattan kommer införskaffas i samband med köp av en ny g502 som jag antar passar utmärkt med alla Artisans musmattor

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej,

I denna tråd på overclockers forum
http://www.overclock.net/t/1321688/artisan-mousepad-review
recenserar en kille många olika Artisan modeller.
Direktlänk till pdf med recensionen :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/32172733/review/Artisan_2...

Själv har jag endast erfarenhet av en av deras mattor, vilket är den matta jag kört med sedan ett år tillbaka och är supernöjd med. Jag har en Shidenkai-mid large size. Det är deras matta som har lägst friktion, dvs den "snabbaste" mattan. Glidet är suveränt, nästan lika snabbt som en plastmatta, men det känns ändå som att man har mer kontroll än på en sådan. Märker inga förslitningsproblem alls efter ett år av rätt hårt spelande.
Mattan är någon sorts tyg med glasfiberyta. Det liknar egentligen inget annat på marknaden.

Gillar man inte att köra med så låg friktion så har de ju som sagt mängder med andra mattor med friktion för alla smaker. I dokumentet jag länkar till står lite vad som skiljer mattorna åt.

Ett tips när/om du beställer är att beställa från dem via amazon. Deras hemsida känns rätt buggig, massa direktöversättningar med google translate från japanska och det ger inte ett bra intryck.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tack för länken JesperT, nu blir det mycket lättare att bestämma vilken modell jag ska ha.