Permalänk
Medlem

Vilka brytare använder ni?

Vilka brytare använder ni och varför har ni valt just dem?
Hade varit intressant att se hur sweclockare resonerar kring sina cherry, omron, alps, etc, jag förmodar att jag har missat några

EDIT: Insåg nyss att jag inte skrev upp vad jag själv använder mig av. oops!
Jag använder mig av rubberdome just nu, ingen anledning utan det bara blev så.

Permalänk
Medlem

Ingen för tillfället, funderar på blue/brown.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk

Cherry MX Brown
Ville inte ha röda, hemska att skriva på imo, blåa var för högljudda.

Permalänk

Körde blåa innan på ett blackwidow, bytte sedan till ett CM storm quickfire rapid med röda brytare. Saknar de blåa

Permalänk

cherry black.. Men ärligt talat tröttnat på mekaniska, får se hur länge jag har kvar dom.

Permalänk
Medlem

Ingen för stunden, men ska skaffa ett tangentbord med bruna brytare.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Cherry MX Brown, Black och Red. Brun är överlägset skönast enligt mig, funkar bra till både skrivande och spelande.

Permalänk
Medlem

Mx black. Men det är bara för att det vara rea på ett tgb med dessa. Gillar dom dock men skulle inte säga nej till ett model m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag kör bruna just nu så jag gillar den lilla bumpen men jag kanske skulle vilja ha den lite tyngre och en liten större bump

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

MX blue då jag skriver en hel del. Tycker de funkar bra till gaming också

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Cherry MX Brown
Jag gillar dom.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Jag kör bruna. (Ducky PBT)
Körde röda innan och saknar dem litegrann. (Corsair K60)

Bruna borde vara ultimata kompromissen, men taktiliteten är lite för indistinkt och "grusig" för att kunna räkna dem som helt klockrena.
Blåa låter för mycket men har trevligare taktilitet.
Svarta är för hårt fjädrade och är lätt obehagliga för mig.
Clear, vit, grön osv har jag inte provat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

razers gröna switchar, helt underbara, gillar dom mycket mer än mx red/black

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Skrivet av infigo:

Jag kör bruna just nu så jag gillar den lilla bumpen men jag kanske skulle vilja ha den lite tyngre och en liten större bump

Cherry MX Clear är rätt för dig isåfall, tycker de är helt underbara, men ganska ovanliga tyvärr

Permalänk
Skrivet av Militias:

Vilka brytare använder ni och varför har ni valt just dem?
Hade varit intressant att se hur sweclockare resonerar kring sina cherry, omron, alps, etc, jag förmodar att jag har missat några

Bruna atm. Använde blåa innan men klickar hemskt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

blåa på jobbet och röda hemma, när jag är hemma saknar jag blå när jag jobbar saknar jag röd

Permalänk

Blå, men de låter för mycket, skulle hellre ha bruna (MX).

Permalänk
Medlem

Cherry MX Brown med dämpringar.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Cherry MX Brown med dämpringar.

Tycker du det är värt det med o ringar till brown? Stör mig lite på ljudet just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Kör Buckling Spring på jobbet, och kör Gröna MX på mitt CM Storm hemma.
Tycker mer om Gröna än de blå för de är tyngre, och mer likt buckling spring, i alla fall tyngden

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Mx Black, bara för att det är det enda som kommer med Steelseries G6v2. Körde blå innan på en Blackwidow, sjukt sköna. Sugen på att testa röda, men vet redan att jag diggar blå så blir kanske det ändå nästa gång.

Förvånad att folk har problem med ljudet i blå, tycker det är störtskönt. Om deras fruar eller något blir irriterade, visst, men fattar inte hur man kan störas på ljudet man gör själv.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag kör bruna just nu så jag gillar den lilla bumpen men jag kanske skulle vilja ha den lite tyngre och en liten större bump

Mx clear är precis vad du önskar.

Själv använder jag smorda mx clear med en lättare fjäder.
Clear för att ha en tyst switch fast med en tydlig aktiveringpunkt.
Smorda för att mx brytare kan kännas lite "raspiga" ibland.
Lättare fjäder för jag tycker jag skriver snabbare med det.

Permalänk
Medlem

Cherry mx blue med o-ringar och smorda stammar

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av OsNy:

Kör Buckling Spring på jobbet, och kör Gröna MX på mitt CM Storm hemma.
Tycker mer om Gröna än de blå för de är tyngre, och mer likt buckling spring, i alla fall tyngden

Vad har du för tangentbord som har buckling spring, model m?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

Mx Black, bara för att det är det enda som kommer med Steelseries G6v2. Körde blå innan på en Blackwidow, sjukt sköna. Sugen på att testa röda, men vet redan att jag diggar blå så blir kanske det ändå nästa gång.

Förvånad att folk har problem med ljudet i blå, tycker det är störtskönt. Om deras fruar eller något blir irriterade, visst, men fattar inte hur man kan störas på ljudet man gör själv.

Finns röd variant av 6gv2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Kör med MX Red, har vant mig ganska väl med dom nu efter mer än ett års användande, hade väldigt mycket feltryck i början. Har inte hittat bruna att känna på i butik, de skulle kunna vara något för mig.

Permalänk

MX Blue med Ducky Shine 2, oerhört skönt samt bra ljud ^^

Permalänk
Medlem

Blåa både hemma och på jobbet, visst de låter en hel del, skulle inte kunnat användas på jobbet om man inte har eget rum.

När jag köpte mitt andra blåa t-bord så märkte jag att de inte var skönt att skriva på, som mitt första t-bord, men efter någon månad så blev känslan detsamma, verkar som man behöver "skriva in" bordet innan tangenterna blir lika bra som de ska vara, ungefär som att spela in högtalare antar jag ;).

Har funderat på bruna just för att få ner ljudnivån, måste prova ngndag, kanske blir tvungen att ha på nästa jobb vem vet..går ju inte att gå tillbaks till vanliga tangenter igen ;).

Edit: just det anledningen till varför jag valde blåa-mekaniska är för att det är underbart att skriva på, tangenterna är så lätta och mjuka så man behöver knappt anstränga fingrarna och sedan så får man en taktil-feedback som bekräftelse på registrerad knapptryckning så att man kan fortsätta med nästa knapp - det blir ett flyt i skrivandet, man blir aldrig osäker på om: "blev det fel, registrerades den knappen inte?", det blir kul att skriva helt enkelt.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Finns röd variant av 6gv2

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det kom senare dock. Sen köpte jag inte mitt t-bord online så hade nog varit screwed ändå eftersom svart är standard.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Brukade ha röda hemma och svarta på jobbet. Var som att springa i kängor jämfört med löparskor.

Har nu bruna brytare hemma och röda på jobbet. Borde vara tvärtom då jag skriver mycket mer på jobbet, men det fick bli så eftersom det med bruna är nyare