Steelseries Rival vs Razer Deathadder 2013

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival vs Razer Deathadder 2013

Hej, nu är det så att jag ska köpa en av dessa två möss och jag undrar vilken som helt enkelt är bättre?
Jag har använt Steelseries nu rätt så länge(har använt Kinzu v2 och diablo 3 musen)och nu vill jag byta.
Men jag är fortfarande fast på om jag ska köpa Deathaddern eller Rival.
Jag har en NiP musmatta från Xtrfy och använder Claw grip och spelar en massa cs.

Permalänk
Medlem

Båda mössen är bra möss och du kommer få x antal välj rival den är så mkt bättre och välj deathadder den är så mkt bättre eller nej köp explorer 3.0 för det är världens bästa mus.
Gå på den du tycker ligger bäst i handen eller passar dig bäst!

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem

Som min göteborgska kamrat säger:testa dig fram, ingen vet hur du vill ha det bättre än just du.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Medlem

Men tror ni att jag kommer att kunna lämna tillbaka min deathadder om jag köper den och inte är nöjd med den?

Permalänk
Medlem

Du oftast 14-30 antal dagars öppet köp från fysisk butik.
Då har du även rätt att testa produkten.
Skulle dock rekommendera att köpa i en fysisk butik i så fall även om det är lite dyrare oftast men fasen så mycket lättare att lämna tillbaka till en fysisk butik samt att fraktkostnaden tillbaka i ett ev retur fall gör att du kommer i samma nivå som en fysisk butik.

Jag stod själv i valet och kvalet mellan rival och deathadder i höstas.
Sluta med att jag köpte rival och brorsan köpte deathadder.
Båda ligger jädrigt gött i min hand och har givetvis spelat en del med brorsans mus också.
Båda mössen trackar superbt och tar 3min att vänja sig vid utformningen mellan dem om jag byter.

Skitsvårt val när man jämför 2 produkter där utformningen indirekt är enda skillnaden.
Givetvis har de olika sensorer men båda är väldigt bra.

Good luck mate

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampen:

Du har 30 dagars öppet köp enligt svensk lag.

Detta är ett felaktigt påstående, köper du en vara i en fysisk butik behöver butiken inte överhuvudtaget ha något öppet köp, de flesta väljer däremot att ha det ändå (och då ska varan dessutom vara obruten i de flesta fallen).
Köper du över internet har du enligt distanshandelslagen 14 dagars ångerrätt, och då har du rätt att "prova varan".

Jag har precis köpt en Rival och den ligger bra i handen. Den är ganska stor så jag rekommenderar som de andra att du testar själv, vissa håller musen på olika sätt, dvs olika grepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Detta är ett felaktigt påstående, köper du en vara i en fysisk butik behöver butiken inte överhuvudtaget ha något öppet köp, de flesta väljer däremot att ha det ändå (och då ska varan dessutom vara obruten i de flesta fallen).
Köper du över internet har du enligt distanshandelslagen 14 dagars ångerrätt, och då har du rätt att "prova varan".

Jag har precis köpt en Rival och den ligger bra i handen. Den är ganska stor så jag rekommenderar som de andra att du testar själv, vissa håller musen på olika sätt, dvs olika grepp.

Mitt inlägg är nu editerat
Thnx 4 update
Rätt ska vara rätt =D

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampen:

Du oftast 14-30 antal dagars öppet köp från fysisk butik.
Då har du även rätt att testa produkten.

stor skillnad på öppet köp och ångerrätt dock som man alltid har vid distansköp.

Öppet köp innebär bara i princip att du får ta me dig förpackningen hem och titta på och lämna tillbaka om du inte är nöjd. Då med förpackning obruten.

Ångerrätt som de alltid är vid distans innebär att du kan packa upp och använda och sedan skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Deathadder känns mer välbyggd, konstruktionen känns inte lika ömtålig. I övrigt två bra möss.
Har testat det mesta då jag jobbar med att sälja sådana saker.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Har haft både musarna. Deathadder tycker jag är snäppet bättre. Dock är glidesen på deathadder supertunna och behöver bytas. Köpte deathaddern för ca 6 månader sedan och det tog ca 4-5 månader innan dom som satt original hade nötts ut helt. Sen köpte jag några som kallas "puretrak perfectglide" på maxfps. Det gjorde jag för ca en månad sedan och börjar redan känna att det behövs nya...
Trots att de e den musen jag gillat mest så kommer jag byta

Permalänk

@dmFT: razer är helt värdelöst allt plast köp INTE!!!!!