Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Almost_Me
Hej. Ska också skaffa mig en SSD snart. Funderat länge på en 120gb, men tror det blir för tight för min del. Har i dagsläget använt 111gb på C: hårddisken. Så vill helst ha 180-240gb ssd så man kan va lugn och ha många spel installerade.
Men är också osäker som många andra, vill inte ha massa krångel med bluescreens osv. Är det bara Sandforce som strular? Alltså corsair, Ocz? Vilka mer har sandforcesystem? Nån som vet hur A-Data , intel och kingston SSD:erna är?
Tacksam för snabba svar

Jag ar kört Raptor 74Gb innan och Velosiraptor 150Gb.
Mina första SSD var på 60Gb det är för lite men 120Gb är helt ok om man är van med en raptor på 150Gb.
Enligt utforskaren så ligger min 120Gb SSD på 111Gb och Ledigt ca70Gb så för mig så räcker det för tillfället.
På Raptorn som jag har haft installerad i ca 1 år så har jag Ca 45Gb av 139gb ledigt med samma användningsområde.
Så det kommer ju att bli till att behärska sig lite med installationerna.
Min första SSD 60Gb kostade lika mycket som min 120Gb, så 240Gb borde vara nere i hyggliga priser om ett år om du kan vänta
Det ska tydligen vara problem med vissa SATA 6Gb/s kretsar på moderkortet oxå.
Obsidian800D
Jag har bara bra skit: AMD, ASUS, Gigabyte, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Crucial, WesternDigital, Sapphire, XFX,
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...