*Ändrar tråden helt*
Jag har gjort så att jag inhandlat en OCZ Agility 3 60GB, detta körs under ett Gigabyte GA-970A-UD3 moderkort samt AMD X4 Phenom 965.
Jag har formaterat om SSD:n och tänkte precis installera de nya firmware från OCZ. Däremot ser jag att AHCI inte är aktiverat, jag går in i BIOS och gör följande, med manualen från Gigabye som guidar mig:
Klickar mig fram till "Integrated Peripherals" och "OnChip SATA Type". Default värdet var "IDE" så ändrade till "AHCI" och därifrån kom en ny ruta fram där det stog "As IDE" & "As SATA". Valde självfallet SATA. Sparar i CMOS och startar om, inga konstigheter.
När POST är klart körs hårddisk funktionen S.M.A.R.T som redan är aktiverat ifrån fabriksinställningar (notera, detta har aldrig skett när jag har kört med HDD). Texten "Loading Operating System" kommer fram och tillslut laddas Windows men efter någon sekund fryser det och jag får en BSOD, hinner inte se vad det står och den startar om.
Ändrat till IDE och därmed kan jag starta allt som normalt, vad ska jag göra?
EDIT: Om det kan vara till någon hjälp så är SSD:n formaterad i NTFS samt är den HELT tom (ínget OS) när jag var inne i BIOS och ändrade.