Jag har precis installerat just en Force 3 120GB i min burk och körde Crystalmark igår, sitter på jobbet nu så jag kan inte visa nån bild men jag får ca 500 MB/s i seq för både read och write så det resultatet du får på 200 är väldigt dåligt såvida du inte har ställt in crystalmark "fel"...se nedan:
Du kan ju välja mellan "random test" vilket motsvarar "normalt" användande (komprimerad data om jag inte fattat det fel...) .Brukar vara det som default när du startar programmet första gången. Ser ut som att du har kör med "random".
Finns två andra val också, kommer inte ihåg exakt vad dom heter nu men nått med "fill 0" och "fill 1"(okomprimerad data) har inte sett nån direkt prestanda skillnad mellan dessa fill 0 och 1.
Testat att ändra till nån av dessa två och gör ett test till, då bör du hamna uppemot 500 MB/s
Nästan alla tester som ligger ute samt värdena från tillverkare är okomprimerad data i MB/s, därför att det ger ett mycket högre MB/s på lite "sämre" diskar som Force 3 är.
Ligger du fortfarande på 200 MB/s så är nått fel. Kollat så du verkligen har satt sata kabeln i sata3 porten på mobot?
Om jag har fått detta med okomprimerad och kompirmerad data om bakfoten så för gärna nån "välutbildad" rätta mig