vart ska man spara

Permalänk
Medlem

vart ska man spara

Hej undrar vart man ska spara drivrutiner och andra program. På ssd eller på lagrings disken?

Permalänk
Medlem

SDD Tror jag ju, eftersom den är snabbare
dock kanske operativsystemet också måste vara installerat på sdd'en för att det ska fungera?

Permalänk
Medlem

Filerna ska du spara på lagringsdisken, programmen installerar du på SSDn (De programmen du vill ska starta fort).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Filerna ska du spara på lagringsdisken, programmen installerar du på SSDn (De programmen du vill ska starta fort).

beror på vilka filer vi talar om.

filer som i drivrutiner ska definitivt på SSDn, tillsammans med gemene program.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Spara filer som du laddar ner eller var du ska installera drivrutinerna när filerna är hemma?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Drivrutiner kan inte sparas nån annanstans än på Systemdisken/partitionen iaf...
Dina privata filer ska alltid sparas på annan disk såklart.. Program/spel, gör du som du vill med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

beror på vilka filer vi talar om.

filer som i drivrutiner ska definitivt på SSDn, tillsammans med gemene program.

Varför ska man spara FILEN på SSDn?

Skrivet av tcntad:

Drivrutiner kan inte sparas nån annanstans än på Systemdisken/partitionen iaf...
Dina privata filer ska alltid sparas på annan disk såklart.. Program/spel, gör du som du vill med.

Jag har filerna till mina drivrutiner på lagringsdisken. Eller har jag missat något?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rydisen:

Varför ska man spara FILEN på SSDn?

Jag har filerna till mina drivrutiner på lagringsdisken. Eller har jag missat något?

Filer som i drivrutiner, alltså DRIVRUTINERNA!!!!! kommer alltid INSTALLERAS där Windows är installerat.
Installationsfilerna (exe!!) kan du spara var du vill.