Origin och spel på olika diskar?

Permalänk
Medlem

Origin och spel på olika diskar?

Hej som jag förstår så måste man tex ha steam och steamspel på samma disk för att det ska fungera..Hur är det med origin och originspel?? Kan man tex ha origin på ssd och swtor på hdd? Mvh davve

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är ingen expert på Origin men fungerar det som Steam är det relativt svårt att "dela upp" spelet man tankar ner/spelar via klienten.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Antielefant
Skrivet av xdavvex:

Hej som jag förstår så måste man tex ha steam och steamspel på samma disk för att det ska fungera..Hur är det med origin och originspel?? Kan man tex ha origin på ssd och swtor på hdd? Mvh davve

Skickades från m.sweclockers.com

SWTOR behöver du inte installera via Origin alls då det har en helt egen launcher. Ladda ner launchern från SWTOR-sidan och installera där du vill ha det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Steam installerar automatiskt dina spel till samma disk som programmet ligger på. Du kan dock ladda ner SteamTool och flytta dina spel i efterhand, fungerar väldigt bra.

I Origin kan du gå in i menyn och välja installationsmapp, tänk på att du måste ändra INNAN du laddar ner (eller installerar).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

själv så har jag origin separat på 2 olika hdds men endast 1 installation av bf3.
du kan gå in i options i origin och lägga till sökvägen till ett utav dina spel som du redan har installerat.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem

Ja har origin installerat på en annan disk än den som jag har os på..jag ändra i origin så spelet hamnade på samma disk...men om jag ska starta spelet genom origin så går inte det..står bara ladda ner under ikonen...

Permalänk
Medlem

Använd Symlinks för att hålla spelen någon annan stans.