det gick inte att starta windows :(

Permalänk
Medlem

det gick inte att starta windows :(

Hellu!
Nu hade jag äntlingen satt ihop datan med det nya mb och CPU:n men när jag startar den så startar windows upp som vanligt, win 7 loggan kommer upp i ca 4 sec sedan för jag blåskärm och den startar om.
Jag tror jag satte in min gamla hårddisk i en 3gb/s sata port för den ska vara 3gb/s men med nya kablar.
Vad kan vara fel?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Ny hårdvara såsom nytt moderkort, cpu osv = installera om windows.

Inget konstigt det du upplever..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ny hårdvara såsom nytt moderkort, cpu osv = installera om windows.

Inget konstigt det du upplever..

Kan jag bara installera "över" det gamla windows in?
För jag vill inte tappa all min gamla data.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Kan jag bara installera "över" det gamla windows in?
För jag vill inte tappa all min gamla data.

Windows sparar alla dina gamla filer i en mapp som heter Windows.old, på C. Det är bara att installera om.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Windows sparar alla dina gamla filer i en mapp som heter Windows.old, på C. Det är bara att installera om.

Jag har försökt att välja upgrade men den säger att jag ska ta ut skivan och starta om datorn och sedan sätta in skivan igen men det bootar direkt till windows som då bluescreenar, hur gör jag?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Jag har försökt att välja upgrade men den säger att jag ska ta ut skivan och starta om datorn och sedan sätta in skivan igen men det bootar direkt till windows som då bluescreenar, hur gör jag?

Du ska inte välja upgrade, utan custom. Det står att du inte behåller dina filer på det alternativet, men med det menar de bara att de inte kommer vara "integrerade" med din nya installation (bilder kommer inte hamna i Bilder-mappen, tex). Allt det som du fann i C:\ innan kommer fortfarande att finnas i C:\Windows.old när installationen är klar. Så var det för mig iallafall.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Tackar så väldigt mycket för hjälpen, håller på att inst om windows 7 nu sen e det bara att spela :D.

Visa signatur

Citera för svar!!