|
Medlem
Plats: Totalt jävla mörker
Registrerad: nov 2003
|
Udda problem med crucial m4
Hej, min sambo har ett udda problem med sin acer s3-951 med ssdn som jag inte kan lösa.
Ssd som sitter i är en micron c400/crucial m4 256gb. Har inga som helst problem med dåliga siffror i crystaldiskmark, boot time. Problemet ligger i att den kan vara hur snabb som helst men ibland så kan den låsa sig (mina ord) och den väntar 20-30sec med att ladda något från hårdisken spelar ingen roll om vad det är chrome, mailklient etc.
Den visar den lilla blå snurrande cirklen som visar den arbetar med något medans den väntar.
För att sedan när den själv vill dra igång allt utan laddningstider (som tex kommer upp när man startar något större adobeprogram typ photoshop)
Det förefaller för mig att det är något fel som förhindrar den från läsa från ssdn ibland det är 50/50% chans vad man får.
Laptopen är sparsamt använd och inköpt för 2-3 månader sen hos komplett. Crystaldiskinfo säger att ssd hälsostatus är 100%
Jag har prövat nyaste firmware 0000f och 0009 som ssdn kom med.
Jag har provat olika versioner av intel rst med båda firmware versionerna.
Jag har prövat med LPM regfix och utan med alla mina tester. (även om det handlar om BSOD crasher så vitt jag har förstått dock det närmsta jag hittat med googling på ssd freezing)
Detta är också med hela wipes från acers resetprogramvara till fabriksinställningar.
Har någon varit med om något liknande? Och hur löste ni det?
Hoppas bara denna tråden faller bort till glömska lika fort som den blev skriven då man provat dom vanligaste sakerna, folk inte bumpar med förslag. Jag testar gärna göra om något steg jag redan gjort.