|
Det har hänt något SKITSKUMT med min externa hårddisk
Jag ska försöka förklara så väl jag kan.
Inne på min externa hårddisk har jag alltid haft en massa mappar. En av dessa heter Backup där jag har haft flera andra mappar med filer. Idag när jag öppnade min backup mapp ligger bara 16 slumpmässiga bilder från mitt fotoalbum där, allt annat är försvunnet.
Jag kollade på egenskaper och såg att 443 av 500 gigabyte fortfarande används, precis som innan filerna försvann. Jag provade då att söka på några filer som fanns i mappen men utan resultat. Däremot kom det upp en fil som jag haft för mig att jag raderat. Högerklickar jag på filen och går in på egenskaper så står det på plats: "F:\found.000\dir0002.chk". Denna found.000 mapp syns inte om man går in i F, inte ens om man visar dolda filer.
Jag kopierade F:\found.000\dir0002.chk och klistrade in i utforskaren och hittade då mängder av gamla filer som varit borta sen jag formaterade hårddisken!
Frågan är om dom alltid varit där, eller kom tillbaka när detta felet uppstod, hursomhelst innerbär ju detta att jag haft mer än 500gb filer på min 500bg hårddisk.
Vad är det som har hänt, och hur får jag tillbaka filerna som försvann? Om dom raderats helt skulle det finnas 200gb ledig plats på hårddisken, men det gör det som sagt inte.
|