Citat:
Ursprungligen inskrivet av
DannER
Nja Vertex 4 ska ju vara lite snabbare dessutom är jag lite nörd såtillvida att jag vill gärna köpa det senaste när jag väl köper.
Kollar man på swec test så gick det ju ganska bra för dom båda två dock.
Egentligen är det som får mig att tveka är om Everest 2 är stabil helt enkelt.
Annars ligger dom ju ganska lika i pris dvs strax under 2k.
Jag tvivlar dock på att jag någonsin skulle märka någon skillnad mellan dom båda då detta är en ren spel rigg används inte till något annat.
Någon som har Vertex 4 och kan utala sig om stabilitet etc??
Nej, men jag har massa åsikter ändå hehe =)
Jag slängde in en beställning på webhallen igår på en Vertex 4 512 GB. Visst, octane och agility-serierna har haft vissa problem kanske, men Vertex 4 verkar skitbra om man ska lita på tester, och den är ju snabbare på pappret som du själv säger. Tolka mig inte fel nu, Samsungen kommer att göra jobbet och är en jättebra disk som många verkar anse är stabil, men Vertex 4 är det "phetare" valet i detta fall. Räcker en Samsung? Det är klart det räcker, men du kanske tycker att det känns goare att ha en snabbare prestandadisk. En AMG räcker så klart till transport, men en Porsche GT3 RS 4.0 är "phetare" och "onödigare". Nu är skillnaden kanske inte såå stor mellan dessa SSD:er, men om du har råd så tycker jag att du ska köpa den snabbare disken.
Obs! jag skriver "ph" med glimten i ögat. Jag har inte buffaloskor
Sweclockers test säger såhär om Samsung 830 256 gb
Samsung 830 256 GB kombinerar bra prestanda och stabil drift med en attraktiv prislapp. << fungerande budgetprodukt
Om Vertex 4 256 gb
OCZ Vertex 4 utmanar konkurrenterna på alla plan med i många fall klassledande prestanda. << premiumprodukt
Testet:
http://www.sweclockers.com/recension...ir/13#pagehead
Det är uppenbart att Samsungen inte slåss i prestandaskiktet. Har du råd så tycker jag att du ska köpa disken med mer prestanda. Hade Indilinx kontroller varit dålig så hade man sett massa skriverier om detta, men det har inte förekommit massa skriverier. Däremot ska Vertex 4 komma upp i 560 mb/s med firmware 1.5!! Det är nice