Citat:
Ursprungligen inskrivet av basse1978
Lite OT, men jag gjorde en ren installation av WOW (Cataclysm) häromdagen, har inte så många addons installerade och mappen är 21,9GB.
Ville bara påpeka det då jag tycker det är lite väl mycket överdrift att säga att det tar upp nästan det dubbla
Hmm, det är min sambos installation också nu ser jag. Det verkar som om jag har två stora mappar som heter updates och TempMig som kanske går att plocka bort. De ligger på 6,5GB vardera ungefär. Tur du skrev det =)
EDIT: Updates kunde man ta bort, de filerna var ju från 2010 X) men TempMig verkar vara inför Mists of Pandaria, så den får väl ligga kvar. Men 6GB plats extra är inte helt fel på min lilla 80GB SSD =)
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dark_Widget
Jag kanske är galen, men jag har fått för mej att en lokal HDD/SSD laddar in information snabbare i de flesta lägen (ej alla ofc)
än vad det tar att skicka och ta emot information ifrån Blizzard.
Det är ju uppenbart att jag har fel, åtminstone gällande MMO's, då så många påpekar detta.
Förklarar bara min tankeverksamhet 
Ja, du tänker ju rätt, bara det att spelen är så stora att de inte laddar in allt som behövs vid start =)
Skillnaden på vad som läses och vad som skickas på nätet är ju att Blizzardservern bara skickar kommandon som "load texture 12345", dvs en liten textrad, medan det som ska in i minnet från disk är lite större grafik/ljud-data som ska letas upp i en stor datafil. Så även om det laddar snabbt lokalt så är det större mängd data.
Senast redigerad av blackeagle 2012-08-12 klockan 14:19.
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, 80GB Intel X-25 G2 SSD
|