Verktyg Visningsval
2013-03-30, 14:38   #1

tommeeu

Medlem

Registrerad: mar 2013

Extern hårddisk till dvd/tv fungerar inte

hej jag tänkte se på film på min tv som jag har men den vägrar att komma upp. enheten stöds inte kommer det upp på skärmen när jag försöker öppna den vad har jag gjort för fel. tack.
tommeeu är inte uppkopplad
2013-03-30, 16:59   #2

Hardware guy

Medlem

Hardware guys avatar

Plats: Scania-Earth-Milky way

Registrerad: nov 2001

Troligen fel filsystem eller för stor disk. Läs i manualen vad som stöds i form av storlek och filsystem på extern disk.
2013-03-31, 13:33   #3

tommeeu

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hardware guy Visa inlägg
Troligen fel filsystem eller för stor disk. Läs i manualen vad som stöds i form av storlek och filsystem på extern disk.
jag har försökt men förstår inte ett jota. något om FAT32 kom jag fram till men vet inte om man skulle ha det eller inte. http://www.inet.se/produkt/4509179/w...al-usb-3-0-4tb har denna
2013-03-31, 13:48   #4

Hardware guy

Medlem

Hardware guys avatar

Plats: Scania-Earth-Milky way

Registrerad: nov 2001

Som förväntat, TVn stöder endast gamla fat32.
Med fat32 är du begränsad till 4GB filstorlek, dvs mindre än en DVD-image.
2013-03-31, 14:39   #5

kalle-anka

Medlem

Registrerad: maj 2012

Kan du ens se på inspelat material från ett externt media med den TVn, eller kan den bara spela upp material som är inspelat på just den TVn?

Så är det för mig. TVn krypterar hårddiskar och USB minnen så att det bara går att spela upp saker om det är inspelat med exakt samma TV apparat från början, medan Bluerayspelaren den kan spela upp media från andra källor.

Det borde vara enkelt att pröva, om du petar in t.ex. en mp3 låt eller någon annan liten fil på din externa hårddisk, kan TVn spela upp den låten/filen?
kalle-anka är inte uppkopplad
2013-04-03, 13:05   #6

tommeeu

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kalle-anka Visa inlägg
Kan du ens se på inspelat material från ett externt media med den TVn, eller kan den bara spela upp material som är inspelat på just den TVn?

Så är det för mig. TVn krypterar hårddiskar och USB minnen så att det bara går att spela upp saker om det är inspelat med exakt samma TV apparat från början, medan Bluerayspelaren den kan spela upp media från andra källor.

Det borde vara enkelt att pröva, om du petar in t.ex. en mp3 låt eller någon annan liten fil på din externa hårddisk, kan TVn spela upp den låten/filen?
Ja vi testade det med ett videoklipp inspelat med iphone och det fungerade, dock utan ljud. har f ö NTFS som filsystem på hårddisken, ska detta fungera eller behöver jag ha något annat filsystem?
2013-04-03, 13:20   #7

Nautilus011

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: jun 2008

Ja, detta är typiskt en av dom sk "smart TV" funktioner som suger fett.
Ofta måste man formatera om USB enheten i TVn. Som tidigare nämnts så formateras den oftast i Fat32 som inte stöder filer över 4GB. Min Philips TV bara divx/xvid och spela in program funkar inte kabelTV (vilket jag har), dessutom om jag hade haft det hade jag inte kunat visa materialet på någon annan TV eller dator.
Chassi: Corsair 800D, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Corsair Force GT 120Gb, PSU: Corsair AX 750
Nautilus011 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb