Öka läs- och skrivhastigheten på SSD.

Permalänk
Medlem

Öka läs- och skrivhastigheten på SSD.

Har en Intel 330-series SSD 60GB (som OS-drive) och vill veta om den hastigheten jag har är långsammare än vad den egentligen kan ha och hur jag då fixar det. Alltså hur jag ökar läs- och skrivhastigheten.

AS SSD Benchmark Score

Dold text

Moderkort: ASUS M4A87TD/USB 3.0 Processor: AMD PHENOM II X4 965 ----------- OS-disk: Ja ACHI: Ja SATA 6 Gb/s kontakt och sladd: Ja

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut att ligga i linje med vad 330 60GB klarar, de större enheterna är snabbare men kollar du benchmarks från just 60GB versionen så ligger de runt 375/75 när de är helt tomma så om du ligger på 375/57 när den används till annat så tycker jag du ska va nöjd.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Intel har något program som nog kan uppdatera firmwaren iallafall samt stänga av saker i Windows som disken inte har någon nytta av.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tycker det ser ut att ligga i linje med vad 330 60GB klarar, de större enheterna är snabbare men kollar du benchmarks från just 60GB versionen så ligger de runt 375/75 när de är helt tomma så om du ligger på 375/57 när den används till annat så tycker jag du ska va nöjd.

Jag ansluter mig till TiasE, dina värden verkar normala, dock tycker jag att du om du har råd skall köpa en snabbare SSD.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!