Råkat göra mina hårddisk till en ''System Reserved''

Permalänk
Medlem

Råkat göra mina hårddisk till en ''System Reserved''

Tja,

Tror jag på nåt sätt råkat göra så att min hårddisk som är tänkt som ett komplement för att lagra filer etc. på 1 tb till ''System Reserved'' googlade lite och det står inte mycket om vad man kan göra för att fixa till det. Spelar det någon roll att det står så? Kan jag lagra filmer etc på den disken ändå?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det vet väl du bäst om du kan lagra filmer på den. Bara att pröva vettja. Låter man installationsprogrammet själv hantera partitioneringen av disken så får man ca 100 MB som system reserved. En partition som inte får någon enhetsbokstav och inte syns annat än i diskhanteraren.

Har du precis installerat windows på en SSD och lät hårddisken vara ansluten under installationen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Det vet väl du bäst om du kan lagra filmer på den. Bara att pröva vettja. Låter man installationsprogrammet själv hantera partitioneringen av disken så får man ca 100 MB som system reserved. En partition som inte får någon enhetsbokstav och inte syns annat än i diskhanteraren.

Har du precis installerat windows på en SSD och lät hårddisken vara ansluten under installationen?

Ja exakt, sen har jag inte gjort något åt det. FÖrsökte trixa med den och då fick den titeln ''system reserved''

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av philury:

Ja exakt, sen har jag inte gjort något åt det. FÖrsökte trixa med den och då fick den titeln ''system reserved''

Du kanske kan visa en bild på diskhanteraren?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Absolut, här får ni att kika på

http://imgur.com/QbU0PNa

Permalänk
Medlem

byt bara namn på den... eftersom den är synlig borde den väl gå att använda som vanligt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Antar att det räcker, var mer så att jag undrade om det kunde bli något fel eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philury:

Absolut, här får ni att kika på

http://imgur.com/QbU0PNa

Rekommenderas att du rycker ut SATA kabeln på hårddisken och sen gör om Windowsinstallationen på din SSD från början
Testa själv att koppla ur SATA för din HDD och försök sen boota Windows, kommer inte fungera...

När du kommer till var du vill installera Windows ta avancerade alternativ och ta bort befintlig partition på SSD, klicka uppdatera och sen bara "nästa" du behöver inte skapa nån partition själv, det gör installationsprogrammet åt dig

Så den dag du vill tex byta din HDD eller om den kraschar så får du problem som det ser ut nu...

Din HDD är nämligen märkt som system + Active vilket man inte vill, det ska din SSD vara..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300