Asus G751JY Klona från Sandisk till Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Asus G751JY Klona från Sandisk till Samsung SSD

Hejsan!

Jag har en ny inköpt Asus G751JY. På denna fick jag med en San disk SSD på 256 gb. Så jag har köpt en annan SSD här på Swec marknaden som jag satt in och klonat med Samsungs egna mjukvara.

Sen har jag satt i en Samsung SSD på 256 gb från en gammal dator som jag också vill ha i den bärbara. Har dock inte formaterat den utan vill behålla några filer som jag tänkt flytta över.

När jag startar datorn så möts jag bara av fel kod 0x000000025 (Inte exakta nollorna)

Men detta är vad den betyder.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms818917.aspx

Datorn vill att jag ska reparera eller använda mig av en W8 skiva för att reparera vilket jag inte fått från Asus. Hur ska jag göra?

Har en W8 skiva men det är Ultimate på den. Datorn har Home edition.

Går det reparera med den?

Permalänk
Medlem

Fanskap till dator!!

Fick tips om att dra ur ena SSDn för att se om den kanske inte hittade eftersom det fanns 2 diskar med Windows på.

Då slinker en mini skruv rakt ner i ett lika jävla litet hål och nu ligger den någonstans därnere.

Har suttit och skakat ur vartenda dammkorn ur datorn i hopp om att få ut skruven men icke.

Efterblivna designers det finns hos Asus!

Permalänk
Medlem

Ändrade om så 500 gb disken blev till en dynamisk disk. Då när jag startar med den får jag ett annat felmeddelande.

Står att jag saknar Winload.efi.

Provat att kopiera över den jag har till 500 gb disken men det går inte. Måste ha rättigheter till det..

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att på något sätt överföra mitt Asus W8 till den andra disken? SPelar ingen roll om det jag installerat inte kommer med. Bara jag får över mitt Asus W8.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått låna en OEM skiva av en polare. Sätter in den och kommer till där man väljer vilken disk man vill formatera sen partitionera. Gör det sen klickar jag nästa.

Då står det att disken inte kan partitioneras och installeras på. Vafan inte då för? Någon som har en aning skulle uppskatta lite hjälp..

Kan tyvärr inte göra bilden större, tog den med min iphone som jag sen ladda upp på imageshack och sen logga jag in på datorn och tog länken. Fattar inte varför bilden blir så lite. Detta var största storleken jag kunde välja på.

EDIT: Laddar ni ner bilden så blir den större.

EDIT: Det kan väl inte bero på att jag redan kör en SSD med W8 på? För jag har installerat med en annan disk i förut med W8 på.

Permalänk
Medlem

Löste problemet. Körde Diskpart.exe på disken och då funka det att partionera och installera.

Tack för hjälpen allihopa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Löste problemet. Körde Diskpart.exe på disken och då funka det att partionera och installera.

Tack för hjälpen allihopa

Bra att det löste sig.

Lite humor i tacket också...