Gammal C flytta över program till SSD ?

Permalänk
Medlem

Gammal C flytta över program till SSD ?

Hejsan byggde en ny dator igår, funkar prima. Har satt in 2 gamla hdds och en av dom är en gammal C hårddisk som jag hade program på bland annat FL studio osv. Jag skulle vilja flytta över dem till SSDen utan att behöva installera om eftersom jag har så mycket plugins och andra inställningar. Går det ? vore utmärkt eftersom det hade gått snabbare att jobba på en SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lwk:

Hejsan byggde en ny dator igår, funkar prima. Har satt in 2 gamla hdds och en av dom är en gammal C hårddisk som jag hade program på bland annat FL studio osv. Jag skulle vilja flytta över dem till SSDen utan att behöva installera om eftersom jag har så mycket plugins och andra inställningar. Går det ? vore utmärkt eftersom det hade gått snabbare att jobba på en SSD.

Om du kopplar ur hårddisken med FL på, och sedan installerar FL på SSDn.. Sedan kopplar du in hårddisken igen och tar mappen som innehåller alla plugins och ersätter med den tomma plugins-mappen på SSDn? De borde funka, men att lägga över ett helt program på en annan hårddisk så tror jag inte du kan köra programmet sen. Iaf inte om du tar ut hårddisken sen. (Tror jag)

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Enda sättet att göra detta är att klona hela gamla C disken med allt i, till SSDn (förutsatta att den är stor nog).
Du kan inte normalt i efterhand flytta program som är installerade, då information som finns i register och installationshanteing inte följer med.