Ändra default hårddisk?

Permalänk

Ändra default hårddisk?

Tjena clockers!

Jag har två hårddiskar på min dator, en default som allt sparas på (C) och en annan. Jag har mer minne på min andra hårddisk och undrar om jag kan flytta allt dit på något enkelt sett. Jag vill alltså flytta mina saker från ena hårddisken till den andra.

Bild på hårddiskar:

Permalänk
Medlem

För program är en ominstallation lättast, när du installerar frågar det nästan alltid vars du vill lagra filen. För filer som filmer och liknande är det bara att överföra vars du vill ha dem. För nedladdningsprogram så kan du oftast välja vars du ska lagra i programmets inställningar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Om du vill flytta hela operativsystemet så är det en ominstallation du vill göra, helst med en backup så att du har alla dina filer kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Skrivet av utsatt_unge496:

Om du vill flytta hela operativsystemet så är det en ominstallation du vill göra, helst med en backup så att du har alla dina filer kvar.

Okej. Hur gör jag det?

Skrivet av JohanFalk:

För program är en ominstallation lättast, när du installerar frågar det nästan alltid vars du vill lagra filen. För filer som filmer och liknande är det bara att överföra vars du vill ha dem. För nedladdningsprogram så kan du oftast välja vars du ska lagra i programmets inställningar.

Ja, jag har ominstallerat några program och lagt dom i den andra hårddisken, men det finns andra program som jag inte kan flytta dit tror jag,

Permalänk
Skrivet av TotallyNotASpy:

Okej. Hur gör jag det?

Det kan du nog googla fram

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280