Kan inte formatera USB

Permalänk

Kan inte formatera USB

Har försökt upprepade gånger, får samma meddelande. Vet att det är ett vanligt fel men har inget annat val än att fortsätta försöka.

Fel meddelande, eng : "Windows was unable to complete the format" (eller något sånt).

Min hårddisk hade gett upp och jag köpte en ny, fick den i fredags förra veckan och var förberedd med ett bootable USB. Men planen backfira och hade av misstag laddat in Windows XP på den. Mitt Windows 7 64 bit var fortfarande kvar i sin mapp sedan dess att jag laddat hem det.

Jag gick till min lilla laptop och kopplade in USB minnet. Valde att formatera det och bam. Microsoft 101, installera aldrig en Microsoft produkt, "Windows was unable to complete the format".

Har testat alla möjliga program, försökt med diskpart alternativet, försökt med disk management. Men till min inte alltför stora förvånan, har inget gett mig nån lycka. Då detta är det enda alternativ jag har så är det lite pissigt att behöva köpa en ny pga Microsoft's förnybara energi av att jävlas med andra.

Om nu någon Microsoft anställd skulle se detta (vilket jag självfallet betvivlar), sluta göra något som ingen kommer använda och fixa erat formaterings program.

Permalänk

Försök koncentrera dig lite på problemet i stället för att bränna ner Microsoft !!
Vad är det för USB-minne (storlek) ?
Vilket Windows försöker du formatera med ?
Har du tittat på USB-minnet via Windows Diskhanterare ?
Har du Googlat på ditt formaterings problem ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

prova med det här programmet. se till att inte markera nån hårddisk bara, om dom skulle vara listade av någon konstig anledning.

https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/ind...

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

prova med det här programmet. se till att inte markera nån hårddisk bara, om dom skulle vara listade av någon konstig anledning.

https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/ind...

Skrivet av Waxinator:

Försök koncentrera dig lite på problemet i stället för att bränna ner Microsoft !!
Vad är det för USB-minne (storlek) ?
Vilket Windows försöker du formatera med ?
Har du tittat på USB-minnet via Windows Diskhanterare ?
Har du Googlat på ditt formaterings problem ?

Den säger att enheten (usb minnet) har ett integritets problem.

Informations meddelande: "[not ready] (N): Volume has an integrity problem.",

Den kan inte heller verifiera enhetens storlek. (partitionens storlek)

Permalänk

Det verkar vara skyddat (behörighetsproblem ?). Du kan prova att via ett kommandofönster köra programmet diskpart.
Kör CMD (som administratör) så får du upp ett kommandofönster. Starta diskpart och skriv ? för hjälp.
Gången är att skriva LIST för att lista enheter och sedan SELECT för att välja. T.ex.
DISKPART> list
DISKPART> list disk
Disk x
Disk y
...
DISKPART> select disk x
DISKPART> attribute disk
Current Read-only State : No (???)
Read-only : No
Boot Disk : No
Pagefile Disk : No
Hibernation File Disk : No
Crashdump Disk : No
Clustered Disk : No
DISKPART>
...osv...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Testa HP format tool det brukar funka till det mesta