Problem med WD black 2 SSD

Permalänk

Problem med WD black 2 SSD

jag installerade nyligen en WD black 2 hårddisk i min dator. det är en hybrid på en SSD disk 120gb (C:) och en mekanisk disk på 1tb (F:) dock har det troligen gott fel någon stans. datorn fungerar felfritt bortsett från att C: disken, vilket är ssd bara har en kapacitet på 65gb. vilket är precis den mängden jag klonade från min gamla disk. finns det något sätt man kan lösa detta smidigt och enkelt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raggednizze:

jag installerade nyligen en WD black 2 hårddisk i min dator. det är en hybrid på en SSD disk 120gb (C:) och en mekanisk disk på 1tb (F:) dock har det troligen gott fel någon stans. datorn fungerar felfritt bortsett från att C: disken, vilket är ssd bara har en kapacitet på 65gb. vilket är precis den mängden jag klonade från min gamla disk. finns det något sätt man kan lösa detta smidigt och enkelt?

Snälla förenkla det lite, ser lite komplicerat ut :/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av raggednizze:

jag installerade nyligen en WD black 2 hårddisk i min dator. det är en hybrid på en SSD disk 120gb (C:) och en mekanisk disk på 1tb (F:) dock har det troligen gott fel någon stans. datorn fungerar felfritt bortsett från att C: disken, vilket är ssd bara har en kapacitet på 65gb. vilket är precis den mängden jag klonade från min gamla disk. finns det något sätt man kan lösa detta smidigt och enkelt?

Jobba med styckesindelning är du snäll.

Kan även påpeka. Kolla i diskhanteraren om hela C: är i en och samma partition. Gissar på att endast dryga 65GB är i en partition och resterande är icke-allokerat än.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Ursäkta min Svenska igår. det blev ett par öl fram mot kvällen.

så här ser det ut i diskhanteraren just nu. http://imgur.com/BBtLL6o

jag tror felet har uppstått när jag klonade datorn efter som att både C: och D: består av exakt den mängden data jag klonade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggednizze:

Ursäkta min Svenska igår. det blev ett par öl fram mot kvällen.

så här ser det ut i diskhanteraren just nu. http://imgur.com/BBtLL6o

jag tror felet har uppstått när jag klonade datorn efter som att både C: och D: består av exakt den mängden data jag klonade.

Är inte C, D och "Återställningspartition" vad som finns på SSDn? Där har du ju ditt utrymme.