|
Jag har lite frågor: B
Börjat bli dags att köpa en SSD nu, har varit så jäkla sugen på det så länge nu. Vilken 60 gb SSD är den bästa för operativ bland dessa 3?
Corsair SSD Force Series 60GB
OCZ SSSD Agillity 3
A-DATA SSD 511-Series
Intel SSD 320 80GB OEM
Har hört att Agillity 3 har problem med firmwaren, men det ska vara återgärdat i den senaste versionen? Är det bara till att sätta i den i datorn, uppdatera den, formatera den till NTSF och installera Win 7 sen? Så firmwaren "nollställs" inte när man formaterar den?
Man ska ju ställa in ACHI i bios, behöver man göra något mer när man ska göra en helt ny installation av Win 7? Ska man köra med Sata 3 eller 2? För om jag ska köra med 3, måste jag starta upp dens styrkretsar vid uppstarten och det tar ca 2 sekunder.
När man sen har installerat Win 7 på SSD:n, kan man sätta i sin gamla hårddisk då och föra över t ex filmer till SSD:n, sedan rensa (känns inte bra att ha en Win 7 installation på den) den gamla HDD och lägga tillbaka filmerna igen?
Puh, många frågor.
Senast redigerad av Baxtex 2011-08-06 klockan 14:32.
CPU:Intel Core i5 2500K@4.4ghz Vcore@1.227 Mobo:ASRock P67 Extreme 4HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 Ram: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 Prollekylning:Zalman CNPS10X Flex Grafikkort:Gigabyte Radeon HD6950 2GB Ljudkort:Asus Xonar DX Nätagg:Corsair HX 850W Chassi:Silverstone Fortress FT02B Lurar:Sennheiser HD-558 Skärm:LG 23" TFT W2363D-PF 120HzKonsol:Xbox, Xbox 360
|