Citat:
Ursprungligen inskrivet av
HardAsRock
Även jag har problem med fläktarna. Får varesig den bakre eller dom två fram att starta. Har satt ihop en såndär kontakt med fyra pinnar med en likadan fast med fyra hål. Ingenting händer.. WTF liksom... Vore oerhört tacksam för hjälp.. känns ju rätt trist att jag slängt ut pengarna på chassit men får det inte att fungera..
Eftersom du förmodligen har tagit ut de tvåframfläktarna när du installerat HDD så kan du ha, som jag själv, satt tillbaka fläktarna upp och ned. Då funkar inte fläktarna. Se till att texten på fläktkåpan är uppåt.
Den bakre ska funka om du kopplat till rätt kontakt. Som en temporär lösning så kan du ju koppla bakfläkten till moderkortet och styra rotation via MB. Om du verkligen inte får det att funka kan jag ta lite bilder när jag kommer hem så du kan se vad vi gjort olika
OBS! I båda fallen måste du ge fläktarna ström. Det gör du genom att koppla 1 av de 2 molex som finns bakom chassit till nätaggregatet. Den andra molexen ger ström till HDD hotswap som finns på toppen.
Citat:
linzor
Jag får inte den översta att fungera, den fungerar bara ifall man trycker in den stenhårt men sen när man släpper så slutar den snurra, jag har tagit ut och in den igen men för och kolla så att det sitter bra, och den sitter som den understa som fungerar, nån som har haft samma problem?
Samma lösning som med bakfläkten. Du har alltså förmodligen inte kopplat den rätt. Kan visa med bilder på mitt efter du har försökt ordentligt några gånger.
Citat:
HardAsRock
Ni som har likadant chassi, det finns ju två stycken "4-pin honor" varav den ena bara har "tre hål" ska båda dess kopplas ihop till nätagget för att få igång fläktarna?
Det finns 2 fläktar fram + 2 lediga platser till fläktkontrollern. Alla 4 behöver få ström via 1 av de 2 molex som finns. Den andra molexen är för HDD hotswap. Har de två fläktarna fram kommit igång så behöver ni alltså bara koppla in fläktarna till de två lediga fläktplatserna som hänger löst bakom chassit.