2011-12-26, 22:34   #1

BrutalSwede

Medlem

BrutalSwedes avatar

Plats: Bua

Registrerad: nov 2011

Virus?

God fortsättning!

Nu har den andra datorn börjat att bli konstig, VISSA knappar på tangentbordet slutar att fungera (har testat den på en annan dator och den fungerar som den ska) och när man skriver i Word så blir dessa bokstäver blåa.

Har även kört en genomsökning med Telias anti-virus program men den hittar ingenting...

Någon som har någon idé om vad som spökar?
| MB: MSI Z68A-GD55 REV G3 | CPU: i5 2500K 3,3GHz -> CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GeForce GTX 680 2GB | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU:CoolerMaster HX750 750W | Chassi: FD Arc Midi R2 | SSD/HDD: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB |
Inet fri frakt
BrutalSwede är uppkopplad nu
2011-12-26, 22:53   #2

mini-z1994

Medlem

Plats: Långshyttan

Registrerad: nov 2010

testa o ladda ner ett annat antivirus (telias antivirus program fsecure eller ?)

iobit security 360 funkar fint på min burk (blockar nästan allt när man surfar på webben och blockar mkt attacker i windows)
(heter nu Iobit malware fighter när jag kikade inte brytt mig så mkt om att tanka ner prylar så jag spelar och surfar mest laddar du ner mkt så är det nästan oundvikligt )

det funkar bättre på min burk än fsecure gjort testade en varsin vecka (avinstallerade fsecure när jag testade andra och stängde dessutom av firewall på båda)

surfa in på diverse sidor (likadana sidor och kikade om den verkligen lyckades blockera allt iobit lyckades blocka alla förutom 1 som den senare tog bort automatiskt
(någon trojan som knappt lyckades starta innan den blev blockerad)
fsecure så lät fler komma in och lyckades ta bort nästan alla förutom tre st som gjorde att jag behövde göra återställning av windows o ta bort med malwarebytes anti malware fighter som jag hade på usb sticka (tog bort min andra hdd med viktiga grejer när jag testade detta och höll även en backup av bios på denna hdd utifall att det skulle gå så långt ) (Dom hade bitit sig in i systemet duktigt och infekterat mkt av windows (ensam på nätverket samt bara operativ system disk ikopplad så inget gick förlorat direkt och fick dessutom bort en oanvänd partion av systemdisken efteråt ^^) (minns inte hur många som lyckades ta sig in då det var länge sen jag gjorde det testet ca ett år sedan.)
AMD Phenom II x4 955 @ 3,8 ghz just nu. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, XFX HD 6870 dual fan 1 gb moddat med en 140 mm fläkt på ca 1200 rpm (knäpptyst :D) och nätagget är ett ocz modulär psu 500 W 60 gb intel 330 ssd snart köper jag nog en till för spel :3
mini-z1994 är inte uppkopplad
2012-01-04, 20:00   #3

BrutalSwede

Medlem

BrutalSwedes avatar

Plats: Bua

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mini-z1994 Visa inlägg
testa o ladda ner ett annat antivirus (telias antivirus program fsecure eller ?)

iobit security 360 funkar fint på min burk (blockar nästan allt när man surfar på webben och blockar mkt attacker i windows)
(heter nu Iobit malware fighter när jag kikade inte brytt mig så mkt om att tanka ner prylar så jag spelar och surfar mest laddar du ner mkt så är det nästan oundvikligt )

det funkar bättre på min burk än fsecure gjort testade en varsin vecka (avinstallerade fsecure när jag testade andra och stängde dessutom av firewall på båda)

surfa in på diverse sidor (likadana sidor och kikade om den verkligen lyckades blockera allt iobit lyckades blocka alla förutom 1 som den senare tog bort automatiskt
(någon trojan som knappt lyckades starta innan den blev blockerad)
fsecure så lät fler komma in och lyckades ta bort nästan alla förutom tre st som gjorde att jag behövde göra återställning av windows o ta bort med malwarebytes anti malware fighter som jag hade på usb sticka (tog bort min andra hdd med viktiga grejer när jag testade detta och höll även en backup av bios på denna hdd utifall att det skulle gå så långt ) (Dom hade bitit sig in i systemet duktigt och infekterat mkt av windows (ensam på nätverket samt bara operativ system disk ikopplad så inget gick förlorat direkt och fick dessutom bort en oanvänd partion av systemdisken efteråt ^^) (minns inte hur många som lyckades ta sig in då det var länge sen jag gjorde det testet ca ett år sedan.)
Hej igen, nu har vi försökt lite olika metoder och den har börjat krångla emellanåt, d.v.s att den kan vara "trasig" en dag och "hel" nästa...

Tror du att problemet försvinner om jag installerar om Windows 7, eller kan problemet överföras till den nya installationen?

Det är tangenterna "L" "Ö" och "Ä" som slutar fungera (Just nu fungerar dom som du ser)

Senast redigerad av BrutalSwede 2012-01-04 klockan 21:00.
| MB: MSI Z68A-GD55 REV G3 | CPU: i5 2500K 3,3GHz -> CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GeForce GTX 680 2GB | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU:CoolerMaster HX750 750W | Chassi: FD Arc Midi R2 | SSD/HDD: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB |
Inet fri frakt
BrutalSwede är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker