Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-01-26, 20:46 | #1 |
AmelhMedlem Registrerad: jan 2012 |
Datorn Freezar när jag surfar :S
Hejsan Sweclockare!
Det är såhär att min dator har börjat bete sig lite konstigt. Efter att jag köpt ett nytt grafikkort och satt i det och så så har datorn börjat freeza när jag surfar på internet. Det lustiga är att när jag spelar BF på ultra så laggar den inte en sekund. Vet inte om det har med det nya grafikkortet att göra eller om det är något annat men jag behöver hjälp. Jag har provat med det jag kan för att fixa problemet men kommer ingenstans nu mera. Jag vill helst inte formatera datorn. grafikkortet är ett http://www.inet.se/produkt/5409090/x...-hd6970-2048mb Snäll hjälp mig. mvh Amel |
|
|
| 2012-01-26, 20:48 | #2 |
Chipper9117Medlem Plats: Lund Registrerad: aug 2010 |
Fick samma skit med Processorn när där var för lite Vcore. Inspektera!
| 2012-01-26, 21:32 | #4 |
XeroxxMedlem Registrerad: jan 2003 |
Citat:
Och det är bara när t ex youtube byter låt i en spellista. Kan va värt att kolla innan du börjar krabba runt med det nya grafikkortet. |
|
|
| 2012-01-26, 21:39 | #5 |
Nä asså jag behöver inte göra något speciellt för att det ska freeza. Men jag har kommit på att det kan vara mitt ny installerade grafikkort som krånglar. Kan vara så att det har något med de senaste drivrutinerna att göra.
Jag är fortfarande öppen för förslag. Börjar få slut på ideer |
|
|
| 2012-01-26, 21:55 | #6 |
TullenMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2005 |
Själv har jag problem med chrome och skype. Verkar som att skypeplugginet fuckar upp datorn. Hela datorn fryser och sedan säger den att skypeplugginet måste avslutas. Men om du inte får några sådana felmeddelanden så borde det ju inte vara det.
| 2012-01-26, 21:57 | #7 |
WirrreMedlem Registrerad: dec 2011 |
Citat:
Så TS, jag skulle tipsa dig att vänta in fler svar innan du börjar formatera om datorn i onödan. Lycka till! |
|
|
| 2012-01-26, 22:42 | #9 |
Denna gången när det freezade till precis när jag öppnade webbläsaren så kom en ruta fram.
Det stog såhär: Det gick inte att öppna din profil ordentligt. Vissa funktioner är eventuellt inte tillgängliga. Kontrollera att profilen finns och att du har behörighet att läsa och skriva till profilens innehåll. Någon som fattar vilken profil meddelandet pratar om? |
|
|
| 2012-01-28, 12:38 | #10 |
Jag har hittat felet. Lite pinsamt men de kanske hjälper er andra med samma problem.
När jag satte i Grafikkortet i PCIE slottsen så valde jag mellan 2 plattser på mitt moderskort. Jag valde den undre eftersom mitt grafikkort är stort och långt. Eftersom kablar och hårddisken var i vägen och det va ett lätt löst problem med att sätta Grafikkortet i den nedre PCIE slotten. MEEEEN som jag efter en hel del felsökande lärt mig är att man ska koppla i Grafikkortet i den övre PCIE slotten. Mina problem har slutat nu. PCIE slott = Där du trycker i Grafikkortet i morderskortet |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes