Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Walkyro
Jag köpte kortet begagnat därför hade jag inte så bra koll.
Det jag stör mig på är att jag hade ett nätagg i kundvagnen som hade funkat och sedan fick råd att byta...
Skickades från m.sweclockers.com
Bra att du hade kollat det men inte den du vart rekommenderad till, också synd att du missade alla trådar som avråder från budget nätagg :/
Citat:
id_hunter
...gå in på XFX hemsida och kolla upp...?
Ska man behöva äga sakerna och ha "erfarenhet" för att kunna rekommendera dem...ansvaret ligger på TS sida, han skulle ha kolla upp det själv eller frågat i tråden (speciellt med tanke på att han redan har grafikkortet).
Så sant så. Dock kan man undra ifall svaret hade hjälpt då han skrivit flertal trådar om samma saker. "Ny dator hjälp" (Varför ska alla ha HJÄLP,AKUT osv i topic?)
Citat:
Walkyro
Men har hört att det egentligen inte ska vara bra med molex till 8pin eller är jag fel ute nu? T.ex att det kommet dra mycket mer ström kunna skada grafikkortet osv...? Om det inte är farligt vill jag gärna ha en källa pp det. För det vore ju skönt att ha kvar detta agget.
Skickades från m.sweclockers.com
Törs man fråga "hört att molex ska dra mer ström" kommer ifrån?
1: Alla kablar sitter på samma lina, oavsett vilken tråd som används.
2: Sitter på flera lino, så är effekt som GPU vill ha densamma.
-=:Det man vill undvika med skarvningar är glapp/felaktiga monteringar:=-
Inte en enda gnutta logik i ditt hörsägen, är du verkligen så naiv å lättlurad eller lat å inte ids lära å kolla upp fakta.
"Ställer massa konstiga frågor så får jag konstiga svar från dom som inte förstår vad jag menar på nåt som jag inte förstår mig på"
1: LÄR DIG DATOR
dvs grunden för hur det ska funka å vad som gör vad
2: MEKA, TRIXA å ha allmänt kul med dom, va int rädd för å trycka in 12V i 5V lina på HDD för att du slarvade med skarvning på sockerbiten osv.
KÖPRÅD
1: Ställ krav på dig själv, lär dig vad du behöver.
2: Kolla nya saker som mäter mot (1)
3: Ta reda på fakta, teknisk data, forum, guider/tester.
4: Sortera ut relevent produkt å väg in prestanda/kvalifikationer.
5: Pris/krav, kanske budget?
6: Mät av (5) mot (1) "if true then goto buy"