Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-03-02, 01:47   #61

-Blommen-

Medlem

-Blommen-s avatar

Plats: Fagersta

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Walkyro Visa inlägg
Jag kör inte crossfire.

Skickades från m.sweclockers.com
Läste lite fel, srry
Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5
-Blommen- är inte uppkopplad
2012-03-02, 01:54   #62

Walkyro

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeleni Visa inlägg
Om du bor i sthlm kan du få min. Har fått ett med min asus kort.
Bor tyvärr inte i sthlm. Man får inte med någon annan adapter änn 2x 6pin till 8pin och hdmi till dvi med asus 6970. Då många.förespråkar kvaliten av xfz core 550w känner jag att det kan vara värt att åka och köpa en 2x molex till 8pin adapter. Så det blir att göra det imorgon.

Walkyro är inte uppkopplad
2012-03-02, 02:37   #63

nathan

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeleni Visa inlägg
Varför ska det inte vara bra med adapter? Hur ska gfx kortet dra mer ström bare pga en adapter. Jesus.
6970 drar 350w, om jag använder en adapter, så drar den 550? Logik? Nja...

Corsair CX har aldrig varit ett gaming nät agg. Den var inte 80+ certifierad före V2. Prata om kvalitet.
Seasonic tillverkar xfx, därav mitt förslag.
Exakt.

TS (Walkyro): Behåll det nätagg du redan har som är suveränt och köp en adapter för 30-40spänn. Kvalitet och pålitlighet > lite extra kabelhärva.
nathan är inte uppkopplad
2012-03-02, 02:40   #64

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Herregud vilket jäkla tjat det blev om det här då...

Är inte direkt som att Zeleni sa åt TS dammsuga sitt grafikkort dagligen, eller att CPUn klarar sig bra utan kylare, att det bara är något företag försöker tjäna extra pengar på.

Det var ett ärligt misstag då det är lätt att missa att just en av eftermarknadskylarna drar mer ström än de andra, ett misstag som är enkelt löst dessutom.

TS bör växa upp och erkänna sitt eget misstag att inte kolla upp om nätagget funkade, speciellt när han bara behövde gå och kolla på grafikkortet hur mycket ström som behövdes, istället för att lägga hela ansvaret på andra med trådar som denna.

Zeleni bör dubbelkolla att grejerna han rekommenderar faktiskt funkar innan han rekommenderar dem nästa gång.
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 680 SLI @ 1354/7000MHz | |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är inte uppkopplad
2012-03-02, 10:52   #65

Hardware guy

Medlem

Hardware guys avatar

Plats: Scania-Earth-Milky way

Registrerad: nov 2001

Citat:
Bor tyvärr inte i sthlm. Man får inte med någon annan adapter änn 2x 6pin till 8pin och hdmi till dvi med asus 6970. Då många.förespråkar kvaliten av xfz core 550w känner jag att det kan vara värt att åka och köpa en 2x molex till 8pin adapter. Så det blir att göra det imorgon.

En 6-pin plugg passar direkt i 8-pin på grafikkortet. Du kanske förlorar lite av den sista överklockningspotentialen.
Eftersom standard 6970 har 6+8 pin så bör även Asus version fungera med 6+8 pin.
2012-03-02, 16:13   #66

Ytbehandlad

Medlem

Ytbehandlads avatar

Plats: Europa

Registrerad: okt 2010

Herregud vilken onödigt lång tråd..
Vet att jag inte tillför mycket nu, men det måste ju faktiskt konstateras.

Allt du behöver göra är att kontakta butiken du köpte delen av.
2012-03-02, 18:22   #67

Walkyro

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2010

Sådär.blev en adapter och systemet starta pp första försöket! Känns skönt efter allt detta krångel. Lås tråden.

Walkyro är inte uppkopplad
2012-03-03, 11:36   #68

furuliden

Medlem

furulidens avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jan 2010

Citat:
Sådär.blev en adapter och systemet starta pp första försöket! Känns skönt efter allt detta krångel. Lås tråden.

Det är på flashback man låser trådar titt som tätt. På sweclockers gör man inte det bara sådär. Om tråden börjar spåra ut då kanske en moderator låser tråden.
2012-03-03, 12:49   #69

ElWeed

Medlem

Plats: Framför datorn ;)

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson Visa inlägg
Jag gick in hit och förväntade mig drama från marknadsavdelningen. Sedan ser jag detta joll. Jösses.
Samma här! LOL!
2012-03-03, 13:00   #70

Uvania

Medlem

Uvanias avatar

Plats: 127.0.1

Registrerad: apr 2011

Lurad? waaaaaaaaaaaaaaat? du var tvungen att koppla dit en adapter.. är det att ha blivit lurad? det är som att köpa en tv och upptäcka att det inte hängde med batterier i fjärrkontrollen så man var tvungen att köpa det.. snälla nån
Uvania är inte uppkopplad
2012-03-03, 13:06   #71

lunaspice

Medlem

lunaspices avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2003

Mkt onödig drama...

Walkyro, känns som att du inte tänkte efter riktigt innan du startade den här tråden? Undersökte inte det hela grundligt?

Ansvaret ligger till sist hos dig som inhandlar/beställer prylarna, att kolla upp så att allt är som det ska. Jag kan förstå irritationen men råd är dessvärre inget annat än råd. Tyvärr kan du inte lägga detta på nån annan än dig själv. När råd och tips ges på forumet är det inte särskilt lätt att veta exakt vilka tillbehör som följer med vilka prylar, det är därför det finns tekniska specifikationer och produktinformationer.

Senast redigerad av lunaspice 2012-03-03 klockan 13:15.
lunaspice är inte uppkopplad
2012-03-03, 13:10   #72

norrby89

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: mar 2006

Citat:
För det tredje så är det här exakt samma sak som att t.ex rekommendera en helt fel socket...

det är det då inte.. med tanke på att du kan med hjälp av rätt adaptrar få xfx agget att passa till ditt grafikkort.. bara att ta en 2x molex till 1x 6pin och sedan en 2x 6pin till 1x 8 pin problem löst.. medans om man rekomenderar till en processor och moderkort som är olika sockets så finns det inget sätt att få dom att funka tillsammans
2012-03-03, 16:49   #73

Palmie

Forumledare

Palmies avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2009

*Tråd låst*

Det hela verkar utagerat och alla är nöjda.
För att tråden inte ska gå mer off-topic låser vi den.

Redigerade även titeln då den gamla inte riktigt stämde överens med vad som hade hänt.
Palmie är inte uppkopplad
2012-03-04, 15:54   #74

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

*fortfarande låst*

I tillägg till låsningen vill jag säga ett par ord för att alla ska förstå summan av denna tråd.

Kommunikation, att förstå vad som efterfrågas och att förmedla vad man svarat på såväl som svaret i sig är svårt. Vi måste vara tydliga i alla steg och förstå att ärliga misstag görs.

Ansvaret för köp åligger alltid köparen. Han måste alltid dubbelkolla att allt funkar eller få det kollat från flera källor.

Ansvaret för dåliga råd, åligger alltid rådgivaren. Ger man råd så bör man i möjligaste mån försöka se hela behovet.

Tyvärr får köparen lida om han tagit ett dåligt råd (även om det är ett ärligt misstag), SweClockers är ett entusiastforum men vi har inte examina för goda hjälpare. Det har föreslagits ett slags titelsystem men av erfarenhet är sådana inte lätta att administrera. Som en början har vi lagt till "gilla" knappen så vi individuellt kan uppskatta enskilda råd/inlägg.

Vi är inte felfria som forum, varken som rådgivare eller mottagare. Hjälp oss bli bättre på ett konstruktivt sätt med bra förslag.

Nyheter: Missa inte vårt nya forum Spelclockers!!
Lannovar är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker