Verktyg Visningsval
2012-03-17, 08:13   #1

Awwee

Medlem

Awwees avatar

Registrerad: dec 2011

Dator vill inte starta rätt

Halloj! min dator som jag byggde ihop i torsdags har haft många olika problem. men det största är detta: när man startar datorn visar den bara ett fönster som det står "no hard drive detected" och massa annat. ingen mb screen eller något. och sen kommer det bara en svart ruta med en sådan: _ i hörnet. sen kommer man inte längre. vad i fan kan felet vara. jag har plockat om alla delar och suttit till baka dom. har testat med ett ram minne. ingen led indikator lyser som ska lysa om något är fel.

setup

i7 2600k
hd7970
gskill 8gb
1tb western digital
corsair 850W
MSI Z68A-GD65 G3 REV B3
Awwee är inte uppkopplad
2012-03-17, 08:22   #2

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Awwee Visa inlägg
Halloj! min dator som jag byggde ihop i torsdags har haft många olika problem. men det största är detta: när man startar datorn visar den bara ett fönster som det står "no hard drive detected" och massa annat. ingen mb screen eller något. och sen kommer det bara en svart ruta med en sådan: _ i hörnet. sen kommer man inte längre. vad i fan kan felet vara. jag har plockat om alla delar och suttit till baka dom. har testat med ett ram minne. ingen led indikator lyser som ska lysa om något är fel.

setup

i7 2600k
hd7970
gskill 8gb
1tb western digital
corsair 850W
MSI Z68A-GD65 G3 REV B3
Dubbelkollat så att både strömkabeln från agget är i, samt att satakabeln mellan moderkortet och hårddisken är i? Ta ut och stoppa in dem igen.
Demonoidz är inte uppkopplad
2012-03-17, 08:29   #3

Dr_Spackel

Medlem

Dr_Spackels avatar

Plats: Varberg

Registrerad: nov 2002

Orsaken till att du inte ser bios skärmen är att datorn startar snabbare än din skärm. Bara hammra f2 eller del.. som brukar vara standard för detta.
Gällande boot så beror det på vad du vill boota ifrån för medium för installationen. Boot ordning ställer du in i bios, alternativt kör genom boot menyn som brukar vara F10 eller nått.
Bara bläddra i manuelen, borde stå i bakre delen där.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb