Citat:
Ursprungligen inskrivet av
arraman
Roligt att alla inte verkar läsa all info.
det ända som kommer upp på skärmen no signal.
Alltså skickar inte grafik kortet vidare någon signal.
Hon har start beep för att allt på moderkortet funkar.
Alltså går all information fram även till grafikkortet som svarar.
Men skickar inte ut information vidare till skärmen.
Enligt manual behövs dubbla minnes kretsar för funktion, kan alltså inte köra ett miine i taget.
Det är ju åtminstone ett till problem (se citatet nedan), att hon under en längre tid behövt använda sig av F12 och sen välja att datorn skall boota från hårddisken är ju inte "normalt". Att den startat om sig själv under en längre tid är ju heller inte "normalt". No input signal är ju bara det sista felet i en rad.
Citat:
s94ra
Det är nämligen så att mina kära dator har på senaste tiden varit väldigt konstig, hakat upp och startat om av sig själv.. Varje gång jag startar datorn så måste jag trycka på f12 för att öppna en "blå meny" för att komma in till själva skrivbordet. Idag när jag satt vid datorn så hakade den plötsligt sig och startades om, det kom upp en blå sida där det stod error osv, sedan startades datorn om och en reparation för datorn startades. Men det hakade sig med och datorn stängdes av. Nu till stora problemet; jag har ju lärt mig att leva med detta idiotfel som min dator har, men nu så när jag startar datorn så står det "no input signal" på skärmen, INGET händer. Datorn startas som vanligt men det kommer inte upp något på skärmen.
Jag tror fortfarande att det blev nåt fel under "reparationen"... Och sen kan det vara något underliggande hårdvarufel som orsakat problemen från början. Men nu har hon ju varken windows-skivan eller recovery-skivan så det är svårt att testa den vägen.
Citat:
arraman
Som sagt manualen säger att det behövs 2 minnes kretsar för start av system.
Så antagligwn sitter det 2*256MB kapslar på moderkortet.
Nu har jag inte läst manualen, men hon har väl ändå 4GB RAM (DDR2) i sin dator? (512Mb är väl v-ramet?)
Återigen, inte läst manualen, men i allmänhet räcker det ju men en minnessticka för att starta en dator, medan man behöver 2 stycken för att kunna utnyttja dual-channel (eller 3 för tri-channel osv)