Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Mainth
har också sett nu att ibland startar inte datorn på första försökter utan den startar upp och sen stänger av sig innan bios skärmen kommer upp , sen efter det så startar den upp vanligt( den startas automatiskt igen) kanske inget jag borde bry mig om men kanske är värt att säga
Så gör min dator när jag har dragit ur strömkabeln. Typ när jag flyttar den pga lan eller har grejat i den osv. Frågade en kompis som är duktig på datorer och fick svaret att det beror på att viss modekort har den funktionen. Så kanske är det ditt nätagg som ger för lite ström eller att de är glapp/dålig installation så grejerna inte får tillräckligt med ström för att prestera för vad de klarar av. Nu är inte jag någon expert alls detta är bara en gissning. Du har iaf data delar till att lira Sc2 maxat med minst 60/75 fps stabilt utan dropps med vsync. Eller så har du ett defekt modekort. Kanske fått statisk ström (tror ja de heter) under installationen? tog du i typ ett element eller använde ett sånt armband som tar bort de?
Hur som helst. strömkabeln ur ett tag, trycker på startknappen. Alla fläktar fräser lite småttav sig (man hör typ para fläktarna gå igång o ljuset tändas o allt slockna lite sakta) sen kanske 7 sec efter de drar den igång av sig själv och allt funkar finfint.
Hoppas de hjälper har endast byggt en dator och var livrädd för att något skulle gå fel så våga typ inte ens trycka i komponenterna men de funka iaf. Använde ett sånt armband också och det var sjukt smidigt. behövde jag inte bekymra mig om den biten .