Sidan 2 av 3 1 2 3

Verktyg Visningsval
2012-04-10, 23:04   #31

chilli88

Medlem

Plats: Ängelholm

Registrerad: dec 2007

Du skriver att du får fps drops i Starcraft 2, men har du testat dig av andra spel ?? iofs får du ju massa blue screens också.. men till exempel jag får äckliga fps drops i spelet Wolfensten Enemy Territory.. kan väl också vara för att nätet är väl belastat så att du får dina fps drop eller ja lagg.

Men annars, gör din hdd några konstiga klickande ljud ?? för om det skulle vara så då vet du ju att det är hddn..
chilli88 är inte uppkopplad
2012-04-10, 23:16   #32

Mainth

Medlem

Plats: Vomb

Registrerad: maj 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chilli88 Visa inlägg
Du skriver att du får fps drops i Starcraft 2, men har du testat dig av andra spel ?? iofs får du ju massa blue screens också.. men till exempel jag får äckliga fps drops i spelet Wolfensten Enemy Territory.. kan väl också vara för att nätet är väl belastat så att du får dina fps drop eller ja lagg.

Men annars, gör din hdd några konstiga klickande ljud ?? för om det skulle vara så då vet du ju att det är hddn..
jag har testat många spela det är lika jag använder bara Stacraft 2 som en referäns efter som det är ett ganska känt spel. Min hårddisk är nog den tystades hårdvaran jag har och inget klickande och inget annat kostigt ljud.
Mainth är inte uppkopplad
2012-04-10, 23:21   #33

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wankeer Visa inlägg
Okej, tänkte bara om du råkat glömma den, det vore bra om du möjligtvis bara kunde testa ett annat nätagg för att utesluta att problemet sitter där. Inte för att jag tror det men det kan ju vara värt att testa ändå.

Jag personligen skulle inte hålla på att koppla loss sladdar och komponenter allt för ofta då detta kan leda till statisk elektricitet från dig när du tar i dem, vilket i sin tur kan skada komponenterna.

Jag vet inte vad du har för chassi men att investera i lite dammfilter är aldrig fel, då behöver du inte damma ur chassit lika ofta.
jag har CM haf 922 och finns det lösa dammfilter man kan köpa för det chassit? och jag använder antistatiskt armband så det borde inte vara några problem med statiskelektricitet
2012-04-11, 18:11   #34

Mainth

Medlem

så har tagit bort clockningen och fortfarande känns det som det är något som inte har konstant flow typ som att man inte har 30 fps fast än man liggar på 100+
2012-04-11, 18:27   #35

Pollux89

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mainth Visa inlägg
så har tagit bort clockningen och fortfarande känns det som det är något som inte har konstant flow typ som att man inte har 30 fps fast än man liggar på 100+
Du kör inte sli då?
Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | MSI GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |
Pollux89 är inte uppkopplad
2012-04-11, 19:09   #36

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Om du ligger på 100+ fps så är det det som gäller, om det känns som om det inte flyter iaf så beror det på spelet eller nätanslutningen.
fantomsmurfen är inte uppkopplad
2012-04-12, 15:22   #37

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pollux89 Visa inlägg
Du kör inte sli då?
nej det har jag inte.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Om du ligger på 100+ fps så är det det som gäller, om det känns som om det inte flyter iaf så beror det på spelet eller nätanslutningen.
då är ju frågan vaför en kompis som spelar på samma nätverk har mkt mer flow i sitt spel än vad jag har (spelar samma spel).
2012-04-12, 16:04   #38

Heinel

Medlem

Heinels avatar

Plats: Mölndal

Registrerad: apr 2011

Vad är det för bluescreens, felkod brukar ge en liten fingervisning?

Gå in i nvidia kontrollpanelen-- 3d settings-- global settings och sätt på vsync och trippel buffering och kolla om det hjälper vid spelandet, har inget med bsod att göra men det kan ju vara två separata problem..
Chassi: Define R3 | Moderkort: Asrock P67 PRO3 Rev B3 | CPU: I5 2500K 4,1GHz@1,17v | Zigmatek Gaia | RAM-minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 @ 1333MHz | GPU: EVGA Gtx 560ti 448 core FTW | Nätagg: XFX core edt. 550W 80+ bronze| HDD: Intel 320 120GB, WD caviar black 750GB
Heinel är uppkopplad nu
2012-04-12, 18:40   #39

Firsov

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2010

Citat:
har också sett nu att ibland startar inte datorn på första försökter utan den startar upp och sen stänger av sig innan bios skärmen kommer upp , sen efter det så startar den upp vanligt( den startas automatiskt igen) kanske inget jag borde bry mig om men kanske är värt att säga
Så gör min dator när jag har dragit ur strömkabeln. Typ när jag flyttar den pga lan eller har grejat i den osv. Frågade en kompis som är duktig på datorer och fick svaret att det beror på att viss modekort har den funktionen. Så kanske är det ditt nätagg som ger för lite ström eller att de är glapp/dålig installation så grejerna inte får tillräckligt med ström för att prestera för vad de klarar av. Nu är inte jag någon expert alls detta är bara en gissning. Du har iaf data delar till att lira Sc2 maxat med minst 60/75 fps stabilt utan dropps med vsync. Eller så har du ett defekt modekort. Kanske fått statisk ström (tror ja de heter) under installationen? tog du i typ ett element eller använde ett sånt armband som tar bort de?

Hur som helst. strömkabeln ur ett tag, trycker på startknappen. Alla fläktar fräser lite småttav sig (man hör typ para fläktarna gå igång o ljuset tändas o allt slockna lite sakta) sen kanske 7 sec efter de drar den igång av sig själv och allt funkar finfint.

Hoppas de hjälper har endast byggt en dator och var livrädd för att något skulle gå fel så våga typ inte ens trycka i komponenterna men de funka iaf. Använde ett sånt armband också och det var sjukt smidigt. behövde jag inte bekymra mig om den biten .
Firsov är inte uppkopplad
2012-04-12, 20:10   #40

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Heinel Visa inlägg
Vad är det för bluescreens, felkod brukar ge en liten fingervisning?

Gå in i nvidia kontrollpanelen-- 3d settings-- global settings och sätt på vsync och trippel buffering och kolla om det hjälper vid spelandet, har inget med bsod att göra men det kan ju vara två separata problem..
kommer inte ihåg exakt vilka filer som har crashat men jag har kollat upp vad dom var för något, oftast är det en nätverks fil(fast den har jag inte fått nu när jag byttat hårddisk) sen händer det att dxgmms1.sys crashar också fast det har nog bara hänt 2 ggr.
2012-04-12, 20:22   #41

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Firsov Visa inlägg
Så gör min dator när jag har dragit ur strömkabeln. Typ när jag flyttar den pga lan eller har grejat i den osv. Frågade en kompis som är duktig på datorer och fick svaret att det beror på att viss modekort har den funktionen. Så kanske är det ditt nätagg som ger för lite ström eller att de är glapp/dålig installation så grejerna inte får tillräckligt med ström för att prestera för vad de klarar av. Nu är inte jag någon expert alls detta är bara en gissning. Du har iaf data delar till att lira Sc2 maxat med minst 60/75 fps stabilt utan dropps med vsync. Eller så har du ett defekt modekort. Kanske fått statisk ström (tror ja de heter) under installationen? tog du i typ ett element eller använde ett sånt armband som tar bort de?

Hur som helst. strömkabeln ur ett tag, trycker på startknappen. Alla fläktar fräser lite småttav sig (man hör typ para fläktarna gå igång o ljuset tändas o allt slockna lite sakta) sen kanske 7 sec efter de drar den igång av sig själv och allt funkar finfint.

Hoppas de hjälper har endast byggt en dator och var livrädd för att något skulle gå fel så våga typ inte ens trycka i komponenterna men de funka iaf. Använde ett sånt armband också och det var sjukt smidigt. behövde jag inte bekymra mig om den biten .

Jag kan ju säga att den behöver inte göra det efter jag har flyttat den jag kan ha suttit och spelat i någon timme sen behövt starta om för updateringar. Då stängs den av startar och läggers sig i det läget sen stänger av sig men den startar inte sj.

Jag har alltid ett anti-statiskt armband när jag bygger datorer efter som jag sätter ihop många datorer till familjer och kompisar (roliga är att deras datorer funkar fel fritt). Men ja om det bara är PSU eller Moderkortet som är paj så är det ganska chill efter som dom inte är så dyra. dock vill jag vara lite säkrare på vad det är innan jag köper något :s
2012-04-12, 22:22   #42

Heinel

Medlem

Heinels avatar

Blir det bättre i spelen med vsync på?

Skickades från m.sweclockers.com
Chassi: Define R3 | Moderkort: Asrock P67 PRO3 Rev B3 | CPU: I5 2500K 4,1GHz@1,17v | Zigmatek Gaia | RAM-minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 @ 1333MHz | GPU: EVGA Gtx 560ti 448 core FTW | Nätagg: XFX core edt. 550W 80+ bronze| HDD: Intel 320 120GB, WD caviar black 750GB
Heinel är uppkopplad nu
2012-04-13, 11:13   #43

Heinel

Medlem

Heinels avatar

Kan det ändå inte var os som spökar? Om du har fixat det (w7) på ett annat sätt än att köpa det (vet inte hur det skulle gå till...) så kanske du ska köra en vanilla med legitim trial version och kolla om det hjälper..

Om du ,som många av oss andra, inte jobbat i gråzonen kan du bortse från detta råd

http://technet.microsoft.com/sv-se/evalcenter/cc442495.aspx?ITPID=sprblog

Heinel är uppkopplad nu
2012-04-13, 14:32   #44

Mainth

Medlem

Citat:

jag har alltid stängt av det för man kommer typ aldrig över 50 fps med det igång men jag har ju faktiskt inte testat nu när jag bytat dator jag har vsync för oftast har jag hoppat från 80+ fps till 40~ så man kommer under 60 fps gränsen som man värkligen laggar hela tiden. Ska testa att starta det.

Citat:
Kan det ändå inte var os som spökar? Om du har fixat det (w7) på ett annat sätt än att köpa det (vet inte hur det skulle gå till...) så kanske du ska köra en vanilla med legitim trial version och kolla om det hjälper..

Om du ,som många av oss andra, inte jobbat i gråzonen kan du bortse från detta råd

http://technet.microsoft.com/sv-se/e...?ITPID=sprblog

Jag har faktiskt inte bara en version av av Windows 7, har köpt 3 st för att jag har testat Windows 7 64 pro, Windows 7 32 Pro och Windows 7 64 Home. Det inte varit någon skillnad mellan dom så tror inte det är fel på alla skivorna jag har köpt.
2012-04-13, 14:38   #45

Mainth

Medlem

Citat:

Har testat nu och gjorde det på två sätt, via nVidias drivers som inte satte igång vsync för man använde "force vSync". Sen testade jag i WoW och där låg jag på stabila 60 fps om jag inte gjorde något men när jag började röra mig så sjönk jag direkt till 30~fps och höll på att pendla där imellan om jag höll på att springa runt(testade inte i en stad), Det är iaf samma "ryckiga" rörelser på gubben som det brukar vara och inte samma rörelser som det är på min kompis dator.
2012-04-13, 14:45   #46

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2011

Citat:
Har testat nu och gjorde det på två sätt, via nVidias drivers som inte satte igång vsync för man använde "force vSync". Sen testade jag i WoW och där låg jag på stabila 60 fps om jag inte gjorde något men när jag började röra mig så sjönk jag direkt till 30~fps och höll på att pendla där imellan om jag höll på att springa runt(testade inte i en stad), Det är iaf samma "ryckiga" rörelser på gubben som det brukar vara och inte samma rörelser som det är på min kompis dator.
Orkari inte förklara allt om vsync finns väldigt mycket men, om du har vsync på och har tex 60z skärm och får du över 60 fps hela tiden i alla spel och alldrig droppar under 60fps du ska du ha vsync inte annars.

Om du droppar under 60 fps tex 59 fps så måste nästa bild renderas i hälften av 60 så det blir 30 fps på nästa bild därför känner du hack.

Så jag hade ju kollat om du har dålig hårddisk nätagg och minnen.

Testa köra bara med 1 minne och kanske fråga någon polare om du kan testa med deras nätagg och kanske deras hårddisk.
Case Little Devil PC-V8 BLACK XL WINDOW CPU 4930k GPUs 4x GTX Titan RAM 32GB Dominator GT 4x8GB PSU EVGA SuperNOVA NEX1500 Classified SSD 10x SSD 3.5TB Keyboard Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved Headphones DT990 Manufaktur 250Ω Screens 1x Asus ROG Swift PG278Q 5x BenQ XL2720T 120Hz Mobo Rampage IV Black Edition WC 3x 480+D5+250 RES HDD 6x 3TB Mouse Deathadder 2013 Mousepad SteelSeries QcK Heavy Microphone Samson Meteor
tvelander är inte uppkopplad
2012-04-13, 14:49   #47

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Citat:
Okej! Jag hade det där problemet i GTA IV. Gå in på MSCONFIG, sedan in på tabben Services (Tjänster på svenska, kan jag tänka mig). Leta reda på Windows Event Log. Stäng utav den genom att klicka ur rutan. Tryck på okej och starta om datorn. Testa nu!
2012-04-13, 15:02   #48

Elghinnarisa

Medlem

Elghinnarisas avatar

Plats: Svenstavik

Registrerad: jan 2010

vet inte om detta är fixat (borde vara) på dem nyare 570 korten, hur som helst. När jag hade mitt 570 så hade jag massiva problem med ja nästan alla spel pga att den inte fick nog med volt som standard, de flesta tillverkarna hade ju ute med nya bios och liknande för att fixa.
kolla om det finns något nyare bios till ditt kort kanske?
2012-04-13, 15:18   #49

fantomsmurfen

Medlem

Alltså låg du inte på 100+ fps då du inte körde överklockat? I så fall är det överklockningen/temperaturen som är problemet.
Intel i5 2500K @4.5GHz - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 4x4GB - MSI GTX 970 Gaming Twin Frozr V - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 1.5TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred
fantomsmurfen är inte uppkopplad
2012-04-13, 19:28   #50

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tvelander Visa inlägg
Orkari inte förklara allt om vsync finns väldigt mycket men, om du har vsync på och har tex 60z skärm och får du över 60 fps hela tiden i alla spel och alldrig droppar under 60fps du ska du ha vsync inte annars.

Om du droppar under 60 fps tex 59 fps så måste nästa bild renderas i hälften av 60 så det blir 30 fps på nästa bild därför känner du hack.

Så jag hade ju kollat om du har dålig hårddisk nätagg och minnen.

Testa köra bara med 1 minne och kanske fråga någon polare om du kan testa med deras nätagg och kanske deras hårddisk.
jag har bytat 3 HDDs och en SDD och det har inte varit någon skillnad vad jag har känt så om inte alla är trasiga så bord det inte vara det och oddsen att 3 HDDs från olika märken är trasiga är så minimal. Minnen kan jag bara köpa för att testa om det är det och om mina kompisar hade ens vågat kopplar ur sin dator hade jag orkat fråga men jag många säger att det är nätagget som inte pallar så får väll ringa inet och fråga om jag kan byta.

Tar man wow tex så har jag nästan aldrig droppat under 60 det är bara med vsync som jag sjunker mkt lågt.

Senast redigerad av Mainth 2012-04-13 klockan 21:19.
2012-04-13, 19:37   #51

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Demonoidz Visa inlägg
Okej! Jag hade det där problemet i GTA IV. Gå in på MSCONFIG, sedan in på tabben Services (Tjänster på svenska, kan jag tänka mig). Leta reda på Windows Event Log. Stäng utav den genom att klicka ur rutan. Tryck på okej och starta om datorn. Testa nu!
ingen aning om vad det gör men kännde ingen skillnad fortfarande inget flow i vissa saker.
2012-04-13, 19:40   #52

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Alltså låg du inte på 100+ fps då du inte körde överklockat? I så fall är det överklockningen/temperaturen som är problemet.
har alltid legt så högt problemet är att jag droppar under 40 fps väldigt ofta och det är inget flow i animationer och händelser. Min kompis tyckte det såg normalt ut men när han satte sig att spela så flippade han ut och fattade inte vad det va.
2012-04-13, 19:41   #53

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Elghinnarisa Visa inlägg
vet inte om detta är fixat (borde vara) på dem nyare 570 korten, hur som helst. När jag hade mitt 570 så hade jag massiva problem med ja nästan alla spel pga att den inte fick nog med volt som standard, de flesta tillverkarna hade ju ute med nya bios och liknande för att fixa.
Detta ska jag testa så fort jag har lyckats komma åt EVGA's download page som har varit död nu jag vet inte hur länge.
2012-04-13, 19:46   #54

Nisze

Medlem

Citat:
har också sett nu att ibland startar inte datorn på första försökter utan den startar upp och sen stänger av sig innan bios skärmen kommer upp , sen efter det så startar den upp vanligt( den startas automatiskt igen) kanske inget jag borde bry mig om men kanske är värt att säga
Det där är biosfel, hade det problemet på ett ASUS moderkort som jag stoppade i en dator jag byggde åt en bekant. Jag uppdaterade bios så försvann det fenomenet
Nisze är inte uppkopplad
2012-04-13, 20:00   #55

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nisze Visa inlägg
Det där är biosfel, hade det problemet på ett ASUS moderkort som jag stoppade i en dator jag byggde åt en bekant. Jag uppdaterade bios så försvann det fenomenet
har updaterat min bios nu iaf så det åter står väll bara att se om det slutar för mig : )
2012-04-13, 20:02   #56

Mainth

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Elghinnarisa Visa inlägg
detta har fixat en del av problemet nu känns det som det finns ett jämnt flow DOCK så droppar jag fortfarande lågt med min fps så det fortfarande blir lagg. Flash funkar fortfarande inte och min webbroweser hänger/crashar sig helatiden fortfarande :s
2012-04-14, 02:41   #57

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Citat:
jag har bytat 3 HDDs och en SDD och det har inte varit någon skillnad vad jag har känt så om inte alla är trasiga så bord det inte vara det och oddsen att 3 HDDs från olika märken är trasiga är så minimal. Minnen kan jag bara köpa för att testa om det är det och om mina kompisar hade ens vågat kopplar ur sin dator hade jag orkat fråga men jag många säger att det är nätagget som inte pallar så får väll ringa inet och fråga om jag kan byta.

Tar man wow tex så har jag nästan aldrig droppat under 60 det är bara med vsync som jag sjunker mkt lågt.
ja du sjunker lågt i wow för du dippar under 60 fps som jag sa och då renderar den nästa bild i 30 fps = vsync.
Case Little Devil PC-V8 BLACK XL WINDOW CPU 4930k GPUs 4x GTX Titan RAM 32GB Dominator GT 4x8GB PSU EVGA SuperNOVA NEX1500 Classified SSD 10x SSD 3.5TB Keyboard Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved Headphones DT990 Manufaktur 250Ω Screens 1x Asus ROG Swift PG278Q 5x BenQ XL2720T 120Hz Mobo Rampage IV Black Edition WC 3x 480+D5+250 RES HDD 6x 3TB Mouse Deathadder 2013 Mousepad SteelSeries QcK Heavy Microphone Samson Meteor
2012-04-14, 13:39   #58

Mainth

Medlem

Citat:
ja du sjunker lågt i wow för du dippar under 60 fps som jag sa och då renderar den nästa bild i 30 fps = vsync.
Jag kör inte med vsync igång för då kommer jag nästan alldrig upp i 60 fps, det är utan vsync som jag droppar från 100 till 40 fps hur lätt som helt tom i arena där det inte finns något.
2012-04-14, 15:52   #59

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Citat:
Jag kör inte med vsync igång för då kommer jag nästan alldrig upp i 60 fps, det är utan vsync som jag droppar från 100 till 40 fps hur lätt som helt tom i arena där det inte finns något.
Låter konstigt ^^
2012-04-14, 17:47   #60

Mainth

Medlem

Citat:
Låter konstigt ^^
det jag också tycker att man borde iaf kunna spela arena utan att sjunka till en ospelbar fps :s
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb