Verktyg Visningsval
2012-04-14, 23:05   #1

Aldoe

Medlem

Registrerad: apr 2012

Datorn hänger sig vid välkommen skärmen!

Jag har lite smått panik, så jag skiter i stavfel och fel placering.

Så här är det. Jag köpte the Witcher 2 idag och det rullade på utmärkt. Då fick jag den otroligt efterblivna idéen att fixa till min dator lite, då jag inte gjort det på 6 månader. Så jag laddade hem avast premium från piratebay. Inga problem med det, jag sökte lite och hittade inga virus. När jag sedan tänkte att det kanske släppts nya drivrutiner till min dator så kollade jag på gamebooster och märkte att det fanns en uppdatering på Realtek, den heter Realtek R2.68. Så jag laddade hem den och installerade. När den sedan frågade om den fick starta om så svarade jag ja, efter detta så kan jag inte starta min dator. Jag kommer till login skärmen där jag skriver in lösenordet men efter det så står den bara och laddar på välkommen sidan. När jag väntat som längst så står det förbereder skrivbordet, och efter det blir skärmen svart med min muspekare som jag kan röra på.

Just nu sitter jag inne på felsäkert läge och letar svar på internet, men allt verkar vara utdaterat. Så min fråga är vad fan jag ska göra åt det här? Jag är relativt säker på att det inte är virus, utan att drivrutinen är efterbliven och bara förstör för mig.
Aldoe är inte uppkopplad
2012-04-14, 23:12   #2

Svensktiger

Medlem

Svensktigers avatar

Registrerad: okt 2011

System restore
Svensktiger är inte uppkopplad
2012-04-14, 23:22   #3

Warrior28

Medlem

Warrior28s avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: jul 2006

Börja med att avinstallera ljudkorts drivrutinen

Sluta med o hämta drivrutiner från annat än hemsidan från där hårdvaran kommer.
2012-04-14, 23:27   #4

Aldoe

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Svensktiger Visa inlägg
System restore
Tack så hemskt mycket! Datorn funkar igen!

Det konstiga var att jag hämtade drivrutinen från deras egna hemsida...
Aldoe är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb