Citat:
Ursprungligen inskrivet av
panpo98
Jag vet ingenting om just Silver Power men:
Trasiga nätagg av budget eller dålig kvalite kan starta en annan datorn hela vägen in i Windows trots att halva agget är trasigt samtidigt som den skadar (förstör, förkortar livslängden för) andra delar i datorn. Nätagget själv kan dö efteråt, samtidigt, eller innan.
Förr såg man även trådar där ett budget agg hade förstört antingen hårddisk efter hårddisk eller grafikkort efter grafikkort med tex 6 månaders mellanrum.
Det är ena skälet till att man vill ha nätagg av BRA kvalite. Andra skälet är att ju bättre grafikkort desto viktigare är kvaliten dvs nätaggets märke modell och ålder. Många okunniga stirra sig blinda på antal watt och köper värdelöst skräp.
Silverpower OEMar nästan uteslutande direkt från Seasonic, så det är riktigt bra grejer i grund och botten. Inte någon AoS lösning med andra ord.
Silverpower är i många fall ett förstahandsval för mig just för pris/innehåll
Sedan kan alla saker fallera oavsett kvalitet med. Utöver nätaggregat, temperatur och strömkvalitet in i huset, hur är det med ESD vid montering? Används armband på ett korrekt sätt, yllekofta och plastskor?
Sedan är jag lite skeptisk till strömkvalitet i hemmet, kan vara det men ganska osannolikt då det oftast är diskar som tar stryk först av kass ström och det var ingen antydning till det?
En annan teori som kan beaktas är också skärmen, skärm och grafikkort är en tvåvägskommunikation, grafikkortet skickar bilden och skärmen skickar ID info med mera till grafikkortet. En kass skärm kan döda grafikkort...