Verktyg Visningsval
2012-04-27, 15:58   #1

cenneth

Medlem

Registrerad: nov 2004

Firefox & VLC crashar

Byggde en ny dator för ett par månader sen och har sen dess haft två problem som är oerhört irriterande.

VLC brukar jag använda väldigt ofta, men på den här datorn så funkar det inte. Det tar kanske någon sekund eller så efter att jag startat programmet innan den stängs ner. Den hänger sig alltså inte (kan inte komma ihåg att det hänt i alla fall), utan stängs bara ner.

Firefox både hänger sig och stänger ner sig själv. Dock brukar jag få igång FF efter några försök, men hur kul är det att varje gång man sätter på datorn starta FF 10-20 gånger (inkl. ett par ctrl+alt+del) innan man kommer in på internet?
Numera låter jag alltid FF vara framme när jag inte använder datorn så att jag slipper gå igenom samma sak flera gånger om dagen, men så ska man ju inte behöva ha det.

Båda problemen började så fort jag startade den här nya datorn och då var den alltså helt ren från plug-ins till programmen, så jag kan inte se att det är där problemet ligger.

Min dator ser ut så här:
Processor: AMD Phenom II 1055T
RAM: 4gb DDR3
Grafikkort: AMD Radeon HD 6800
Moderkort: Crosshair IV Extreme (med senaste BIOS-updateringen)

Någon som vet vad problemet kan vara? Har sökt lite på google, men kan inte hitta just mitt problem.

Tack på förhand.
cenneth är inte uppkopplad
2012-05-01, 03:54   #2

Luxor ABC80

Medlem

Plats: Sölvesborg

Registrerad: okt 2010

Låter som mjukvaru fel. Installerade du drivrutinerna i rätt ordning. Viktigt. 1. Chipset, starta om. 2. Grafikkortet, Starta om. 3. Nätverkskortet (om det finnes separata drivrutiner för det). 4 Ljudet om det finnes separata drivrutiner för det. 5. Övriga drivrutiner.

Ladda hem det senaste drivrutinerna innan du börjar. Och lita ALDRIG på windows innbygda drivrutiner. Och kolla up i enhetshanteraren så att alla gula trianglar och röd stopp tecken är borta.

Hör av dig hur det går

MHV Mikael

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb