Permalänk

Dator problem?

Hej!

Har en undran om någon vet varför datan alltid stängs av olika tider
händer oftast när jag spelar spel som:football manager 2012,NHL Eastside Hockey Manager 2007 eller Farming Simulator 2011
har ett XFX radeon 5750 hd 512mb grafikort

Permalänk
Medlem

Ändra snabbt så det står "dator" istället för "data", annars kommer stavningsnazisterna att dras till denna tråd per automatik.

Ladda ner HWMonitor och håll koll på dina temperaturer under spel, återkom med resultat!

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Ändra snabbt så det står "dator" istället för "data", annars kommer stavningsnazisterna att dras till denna tråd per automatik.

Ladda ner HWMonitor och håll koll på dina temperaturer under spel, återkom med resultat!

såhär ser det ut när ja kör farming simulator 2011 något fel? är ur kass på sånt här...hoppas ja gjorde rätt

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Ändra snabbt så det står "dator" istället för "data", annars kommer stavningsnazisterna att dras till denna tråd per automatik.

Ladda ner HWMonitor och håll koll på dina temperaturer under spel, återkom med resultat!

Ja, usch. För att inte tala om särskrivningen i titeln. Datorproblem. Ett ord. Finns inga ord på svenska som skrivs med mellanslag i, fattar inte hur svårt det ska vara att förstå Skär ju i ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av painkiller89:

såhär ser det ut när ja kör farming simulator 2011 något fel? är ur kass på sånt här...hoppas ja gjorde rätt
http://fmfile.com/opplastninger/1335656808.jpg

Vad har du för processor? Är det en AMD så är det höga temperaturer och du borde göra något åt saken, är det Intel så är det inte så farligt.

Nu måste jag lägga mig så någon annan för hjälpa dig!

Lycka till

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Vad har du för processor? Är det en AMD så är det höga temperaturer och du borde göra något åt saken, är det Intel så är det inte så farligt.

Nu måste jag lägga mig så någon annan för hjälpa dig!

Lycka till

Kollar du på bilden igen så borde du nog se att det är en AMD han har... Det står klart och tydligt
Har du klockat din prolle? 64 grader när man spelar farm simulator är rätt så varmt..

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Har en AMD Athlon II X4 630

Permalänk

är helt rookie på detta område med klockning osv osv, hur gör man? riskerar jag att datan försämras/förbättras den?

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att det inte är någon fläkt som har lagt av eller är igenproppad med damm? Kör du med orginalfläkten till Amd-prollen så rekommenderar jag starkt att byta utt denna då den inte duger för annat än surf och office av egna erfarenheter... Och när det gäller överklockning så förkortar man livslängden på prollen då den går varmare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R6 Black TG | CPU : AMD Ryzen 5 2600X | Mobo: ASUS ROG Strix X470-F | SSD: WD BLACK SN750 SE NVme @ 1Tb | Memory: DDR4 @ 32 Gb | GPU: ASUS STRIX GeForce GTX 1060 6Gb | Screen: AOC 24" @ 1920x1080 60Hz |Keyboard: Logitech G910 | Mouse: Logitech G903 | O/S: Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av painkiller89:

är helt rookie på detta område med klockning osv osv, hur gör man? riskerar jag att datan försämras/förbättras den?

Datan förblir oförändrad!

data är mjukvara, filer som du har på datorn. Försök att skriva rätt om du vill ha hjälp. Du blev ju tillrättavisad i andra inlägget!

Dold text