Citat:
Ursprungligen inskrivet av
TiasE
Skulle rekommendera att du plockar bort processorn och kollar så du inte lyckats böja några pins i CPU sockeln.
Det vore sjukt, jag var extremt försiktig och det gick jättebra att montera processorn. Processorkylaren tog mig typ tre timmar att montera, jag lämnar nog hellre in den än går igenom det på en chansning. Men tack ändå
Citat:
StabTheDrama
Om jag kopplar ur min 8-pins kontakt till CPU-matning så får jag exakt samma fel. Kolla så den sitter i ordentligt. Kolla även att den sitter i rätt uttag i Nätagget, det ska vara märkt med CPU. (Allt ser dock rätt ut i videon)
Jag kollade dock på mitt X58 då jag inte har en processor installerad i mitt Z77 än.
Utöver det kan det ju vara så illa att något är trasigt. Kabeln kanske har ett avbrott. Nätagget kanske inte skickar ut spänning på CPU-matningen. Har du några andra datordelar att prova med? Nätagg, CPU, Moderkort...
Jag ska kolla det, men är 99% säker på att det var märkt CPU. Det var den sista sladden jag kopplade in, för första gången jag monterade datorn hade jag helt glömt den. Så jag har monterat ned datorn två gånger kan man säga, för jag behövde ta ur moderkortet ut chassit för att komma åt med CPU-sladden bakom kylaren. Den sladden hade en sida som var en fast klump på jag tror 8-pins och en andra med 2x4pins. Spelar det någon roll i vilken ände dessa sitter? Jag hittade inget i manualen om detta.
Men jag måste alltså ta och kolla den här sladden. När jag tänker på det tror jag samma sak hände när jag inte alls hade den ikopplad som nu, dvs. fläktarna går igång i 5-10 sek, slutar, går igång, slutar osv.
Citat:
wounds
Tyvärr är det jobbigt men jag skulle prova att plocka ner allt och sätta ihop det en gång till. Har hänt mig att jag missat uppenbara grejer som sedan faller sig naturligt andra gången man gör det. Jag vet att någon så satte jag i alla distanserna som följde med chassit och missade att moderkortet saknade ett hål för en av dessa. Tänkte inte på det alls utan skruvade ihop allt och datorn startade bara kort för att sedan dö. Höll på att bli tokig innan jag plockade isär allt och insåg mitt korkade misstag.
Vad menar du med hål för distanser? Mitt moderkort ligger ovanpå distanserna, är detta fel? Alltså menar du att du hade monterat för många distanser så att en distans bara låg och tröck mot kortet?