Verktyg Visningsval
2012-05-02, 02:33   #1

DNR

Medlem

Registrerad: maj 2012

Fps problem med voiplay

Hejsan!
Nu är jag så less på mitt problem. Det är så här jag spelar på en community som heter playzeek och dem använder sig av ett program som heter voiplay och det är deras anti-fusk också.
Men det så här att dem en inbyggt prat program i programet som man kan sitta och prata med sin kompisar medans man spelar Counter-Strike 1.6
och direkt när jag loggar in sitter i en kanal pratar med kompisar funkar allt fint men om jag startar cs går in på en public eller gather o spelar sedan trycker in push to talk och ska säga något så sjunker min fps från 100 stabila till 75-85 och direkt när jag släpper min push to talk knapp går det tillbaka upp till 100fps.
Men till skumma problemet om jag stänger av hemsidan medans ja spelar så rör sig knappt med fps vare sig jag snackar eller inte.
Så jag tänker om det kanske är något fel med sidan, att när jag har hemsidan uppe samtidigt så åker något program upp i bakrunden som jag inte ser.

Jag fattar verkligen inte vad problemet kan vara, känns som jag har gjort allt för att lösa det men inget funkar.

Jag har:
x Formaterat datorn.
x damat ur datorn från allt skit.
x Har uppderat drivrutinerna.
x Virus sökt, samt spyware.
x Har alla rätta rates osv.
x alla tempraturer är bra.
x Alla mina andra spela så som World Of Warcraft funkar felfritt och sitta och prata samtidigt som ja spelar.
x Testa mozill firefox, google chrome standard internet explorer utan vidare resultat.
x Kört som admin, funkade inte.
x testat köra på en kärn funkar inte heller.
x Stänger ner alla onödiga program i bakrunden.

Dator:
Processor: Intel i5 2500k 3.3GHz
Grafikkort: Geforce 450GTS 1GB DDR5
Ram: 8GB DDR3
Ljudkort: Realtek ALC 889
Moderkort: MSI H67MA-E45 (B3)
Nätaggregat: 650w Corsair

Någon måste ha ett svar på mitt problem!
DNR är inte uppkopplad
2012-05-02, 03:09   #2

Intel-ös

Medlem

Registrerad: mar 2012

Låter skummt, hade något liknande problem fast det handla om spelet WoW.

Detta är långsökt men snälla prova att sätta din Windows 7 / Energisparning på Hög Prestanda.

Detta ändrar du följande.

Kontrollpanelen --> System och säkerhet -- > Energialternativ -- > Hög prestanda. Ser du inte den fliken hittar du den via "Visa yttligare scheman"

Som sagt, långsökt men prova gärna.

Tack för mig och hoppas det löser sig.

Senast redigerad av Intel-ös 2012-05-02 klockan 03:15.
Intel-ös är inte uppkopplad
2012-05-02, 17:53   #3

DNR

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Intel-ös Visa inlägg
Låter skummt, hade något liknande problem fast det handla om spelet WoW.

Detta är långsökt men snälla prova att sätta din Windows 7 / Energisparning på Hög Prestanda.

Detta ändrar du följande.

Kontrollpanelen --> System och säkerhet -- > Energialternativ -- > Hög prestanda. Ser du inte den fliken hittar du den via "Visa yttligare scheman"

Som sagt, långsökt men prova gärna.

Tack för mig och hoppas det löser sig.
Okej får testa det tack iaf!
DNR är inte uppkopplad
2012-05-02, 19:28   #4

DNR

Medlem

Känns som allt är lönlöst har testat allt inget verkar funka.
DNR är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb