Citat:
Ursprungligen inskrivet av
bengt-re
Det är inte så realistiska priser. 300 Pix för minnen med dagens nypriser? Rent allmänt så känns många värderingar här här vara lite fantasipriser. Nätaggregat som håller i 3 år vid hård drift låter otroligt att någon sund människa skulle betala en krona watten. Nätaggregat som är 2-3 år gamla är i princip värdelösa då de kan ge sig när som helst - speciellt om det är spelare som matat överklockade hungriga grafikkort med det. Och vem betalar mer än 50-60% av nypris på nätaggregat även om de är är på sitt första år? Visst kan ett aggregat hålla (mycket) längre än så, men har det gått 24/7 folding och/eller spelande så slits även bra aggregat ut på några år, framförallt så går det inte att lita på ett begagnat aggregat som är några år gammalt.
Begagnad hårddisk 600 Pix? Vill du köpa några gammal diskar av mig för det priset? Jag kan tänka mig att sälja många om jag får 600 pix för dem...
Det finns en begagnatmarknad, men priserna ligger normalt klart lägre än vad som antyds i denna tråden.
Nu är du ute o cyklar lite, självklart pratar vi om relativt nya saker och inte saker någon har haft i 3 år.. iofs så tror jag inte han har någon som helst problem att sälja saker som är 3 år gamla på tradera för såna priser..
Jag köper o säljer väldigt mycket... här och på techsweden, nordichardware, tradera och blocket..
jag har sysslat med de här i några år och vet exakt vad jag pratar om..
Du hittar mig på rec.elmor.se/nordic/tech och tradera under namnet embu/embu444
Mina priser som jag lägger ut och säger är ett en blandning av alla dom sidorna jag hänger på..
vem som helst kan sälja här eller på tradera/blocket och dom sistnämnda får man mer pengar hos.
allt är relativt så jag fattar inte vart du vill komma med det uppenbara du nyss försökte klämma fram.
de är så med allt och de tror jag att varenda vettig själ kan luska fram..
RAM 16Gb DDR3 Corsair Vengance
SSD Samsung 830 256GB
HDD 600Gb WD Raptor
GPU Gigabyte GTX680 2Gb
PSU Tt Toughpower XT 775W
Skärm 30" Apple Cinema
Dator Hörnan