Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Happa
Hej! Jag köpte ett nytt moderkort förra veckan och fick min nya processor samt kylare idag. Byggde ihop allt och startade datorn, men windows går ej att starta.
Här är mina datorkomponenter:
Operativsystem: Windows 7 Home Premium
Processor: Intel Core i5 3750k
Processorkylare: Antec Kuhler h20 620
Moderkort: Asus P8Z77-VPRO
Minne: 2x Corsair XMS 3 (4GB)
Grafikkort: ATI Radeon 5850
Hårddisk: OCZ Vertex Plus 120GB
Nätaggregat: Silver Power 650 watt
Övrig kylning: 3x 80 mm
Temperaturer: Processorn ligger på 30 grader i BIOS och moderkortet på 25.
BIOS fungerar bra så det måste väl vara något med hårddisken, och hårddisken fungerade innan jag bytte moderkortet. Det har hänt mig en gång förut att min flash typ kortslutits eller något när jag bytte hårddiskar för ungefär ett år sedan men då gick det inte ens igång, nu så hittar jag den i BIOS och kan välja den som first boot priority osv. Om det är någon mer info ni undrar över så fråga mer än gärna!
Förövrigt så läste jag någonstans att man måste installera om windows när man bytt moderkort, kan det vara att det är felet? Aja är jätte tacksam för svar! // Happa
Om du flyttar din hjärna till en annan person hur bra tror du att du skulle kunna styra den kroppen? antagligen inte bra...
Om du byter ut din fot mot en annan fot, så känns det väldigt konstigt i början eller hur? det är för din hjärna behöver installera om os:et. och det kan ta lite tid men förhoppningsvis så vill din hjärna installera om os:et så den går att användas korrekt.
*edit såg att du hade försökt att installera om os:et tänker låta det stå kvar ändå
Ta och testa dina minnes stickor. då det mest troligen är det vanligaste om du kan komma in i bios men inte installera/komma in i windows *inte ofta en dvd-spelare går sönder då men du kan ju testa och leka lite med den i din brors dator*