@Skjulet
Japp den sitter ordentligt
@nontA91
Tack för svaret, jag gissar på moderkortet helt klart men jag har inte stött i det och jag har varit urladdad under hela monteringen, kanske helt enkelt kom defekt.
@bellasoda
Jag har provat detta, däremot har jag ingen annan CPU att testa med så jag kan inte utesluta den

Nätagget verkar ju funka med tanke på tjuvkopplingen som lyckades bra.
@zeleni
Tack för svaret, inte i detta fallet tyvärr :/
@panpo98
Jag har 2 olika minnesstickor att använda mig av, jag har provat med båda (en i taget) utan resultat. Runt CPU så ser det bra ut, den gled på plats som askungens glassko så om det är den som strular så måste den vara defekt vid leverans.
Det där med BIOS version har jag inte kollat upp, det ska jag göra. Men borde inte datorn snurra igång åtminstone om detta skulle vara felet?
Nollställa BIOS har jag heller inte provat, ska göra det senare. Ingenting onödigt är ikopplat.
Detta nätagget men som jag skrev tidigare så borde inte detta vara problemet, jag ska prova med ett AX850 som jag har själv senare idag bara för att.
http://www.inet.se/produkt/6909620/o...tream-pro-600w
@BrutalOddball
Det var första jag kollade, sedan för att utesluta denna så kopplade jag ur alla chassikontakter och körde med skruvmejsel, funkade inte heller.
Tack allesammans för svar!