Nyköpt dator utan OS och installerade drivrutiner vägrar hitta skärm!

Permalänk
Medlem

Nyköpt dator utan OS och installerade drivrutiner vägrar hitta skärm!

Shue.

Nu är det så att jag har köpt en ny dator, utan OS, det har jag nämligen redan. Arrrrr... Men nu är det så att skärmen inte får nån signal. Jag har testat med att använda en VGA, DVI och HDMI-kabel, men inget funkar. Jag har självklar
Också testat en annan skärm, samma resultat, "no input signal". Alla fläktar går igång och datorn säger pip när den startar.

Så, vad fan kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Blir mycket lättare om du förklarar vad det är för dator/hårdvara du har köpt.

Samt nu vet jag inte hur pass erfaren du har, men har du kopplat skärm-kabeln till grafikkortet eller moderkortet?

Permalänk
Medlem

Har du byggt den själv? Detta fel kan uppstå om du glömt att koppla in ström till CPU, brukar vara en 4-pin eller en 8-pin på den övre delen av moderkortet.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du har inte kopplat in skärmen i den integrerade grafikkretsen istället för det externa grafikkortet jag antar att du har.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Permalänk
Medlem

Reklamera! Eller så öppnar du upp den (akta garantin) och kollar om grafikkortet har all kraftmatning inkopplad och/eller sitter på sniskan i PCI-E´n.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Halleluja! Kopplade kabeln in i gtafikkortet och nu fungerar det! Tack för alla svar.

Mvh,
Sazze