Verktyg Visningsval
2012-06-17, 20:08   #1

dickrick

Medlem

Registrerad: jun 2012

Får ingen signal till skärmen

Jag får ingen signal till min skärm, jag har testat med flera krafikkort, olika sladdar samt olika skärmar. Vad göra?
560ti sli. 2500k. asus p8p67 pro

tack på förhand
dickrick är inte uppkopplad
2012-06-17, 20:21   #2

Rogga67

Medlem

Rogga67s avatar

Registrerad: okt 2011

1.koppla in din monitor på dit moderkort(Inte dina grafikkort) då ska grafiken gå i defaultläge på din processor.
2. Ladda hem de senaste grafikdrivrutinerna (Så du har dom på din dator) .
3. Ta bort alla installerade Grafikdrivrutiner för Nvidia på din dator.
4. stäng av datorn.
5.ta ur ett av grafikkorten ur datorn.
6. starta upp datorn, nu kommer din dator hitta en ny maskinvara och vilja installera nya drivrutiner för den, peka den dit du sparade din nedladdade drivrutin.
7.följ instruktionerna för installationen.
8.nu bör du ha bild på din monitor.
9. nu kan du stoppa i ditt andra kort och konfigurera för sli.
Chassie: Corsair Obsidian 650D Psu: Corsair AX 850 MB: ASRock Z68 Extreme 7 Gen3 Cpu: Intel Core i7 2600K @ 4,2GHz Cpu kylare: Corsair H 100 Minne: Corsair Vengeance 16Gb @ 1600 MHz Gpu: XFX 7970 Core @1100/6000 Ljudkort: Creative XF-I Extreme Music SSD 240Gb OCZ VERTEX3 MAX IOPS Hdd: Seagate Barracuda 2Tb 7200 rpm Tangentbord/Mus Razer Lycosa/Razer Mamba Monitorer: Samsung S27A850D PLS @ 2560x1440/ ASUS MW221u @ 1680x1050
Rogga67 är inte uppkopplad
2012-06-17, 20:27   #3

dickrick

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rogga67 Visa inlägg
1.koppla in din monitor på dit moderkort(Inte dina grafikkort) då ska grafiken gå i defaultläge på din processor.
2. Ladda hem de senaste grafikdrivrutinerna (Så du har dom på din dator) .
3. Ta bort alla installerade Grafikdrivrutiner för Nvidia på din dator.
4. stäng av datorn.
5.ta ur ett av grafikkorten ur datorn.
6. starta upp datorn, nu kommer din dator hitta en ny maskinvara och vilja installera nya drivrutiner för den, peka den dit du sparade din nedladdade drivrutin.
7.följ instruktionerna för installationen.
8.nu bör du ha bild på din monitor.
9. nu kan du stoppa i ditt andra kort och konfigurera för sli.
tack för hjälpen, men jag har inga bildutgångar på mitt moderkort (p67)
2012-06-17, 20:36   #4

Rogga67

Medlem

Rogga67s avatar

Registrerad: okt 2011

kolla om du kan hitta en adapter till usb för din monitor, lägger upp en länk här på vad jag menar.
http://rbmods.se/targus-usb-2-0-multi-monitor-adapter/
i övrigt vet jag inte hur du ska lösa ditt problem.

EDIT:
Kom precis på en sak..
kan du starta datorn i felsäker läge med nätverk så går det kanske att lösa den vägen, ladda hem drivisar, avinstallera , installera nya o.s.v

EDIT 2:
och kommer du inte in i vare sig BIOS eller Felsäkert läge så måste något gått riktigt snett, kanske ditt OP lagt ned?
Pröva i så fall att köra en BIOS Reset.

Senast redigerad av Rogga67 2012-06-17 klockan 20:42.
Chassie: Corsair Obsidian 650D Psu: Corsair AX 850 MB: ASRock Z68 Extreme 7 Gen3 Cpu: Intel Core i7 2600K @ 4,2GHz Cpu kylare: Corsair H 100 Minne: Corsair Vengeance 16Gb @ 1600 MHz Gpu: XFX 7970 Core @1100/6000 Ljudkort: Creative XF-I Extreme Music SSD 240Gb OCZ VERTEX3 MAX IOPS Hdd: Seagate Barracuda 2Tb 7200 rpm Tangentbord/Mus Razer Lycosa/Razer Mamba Monitorer: Samsung S27A850D PLS @ 2560x1440/ ASUS MW221u @ 1680x1050
Rogga67 är inte uppkopplad
2012-06-17, 20:49   #5

taimanov

Medlem

Plats: Ockelbo

Registrerad: sep 2008

får du signal till skärmen någon gång under uppstart?
låter det några pipsignaler från datorn när du startar?
har du några högtalare inkopplad till datorn som kan tala om för dig om något operativsystem har laddat?
när hände det att du blev utan signal?

jag utgår att datorn har fungerat tidigare...så rent spontant låter det som du kanske har problem med moderkort eller cpu om du inte har gjort något speciellt när du blev utan signal. men lite mer info så kanske vi kan hjälpa dig

Skickades från m.sweclockers.com
2012-06-17, 21:01   #6

dickrick

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av taimanov Visa inlägg
får du signal till skärmen någon gång under uppstart?
låter det några pipsignaler från datorn när du startar?
har du några högtalare inkopplad till datorn som kan tala om för dig om något operativsystem har laddat?
när hände det att du blev utan signal?

jag utgår att datorn har fungerat tidigare...så rent spontant låter det som du kanske har problem med moderkort eller cpu om du inte har gjort något speciellt när du blev utan signal. men lite mer info så kanske vi kan hjälpa dig

bra ide att lyssna efter ljud, jag hör inget. ska dock sägas att jag har stängt av systemluden i Windows. Mina problem började när jag skulle byta cpu fläkt och lyckades ta sönder en av mina ram stickor (så att kylflänsen lossnade) men visst ska det funka med bara 1 sticka (4 gb)
2012-06-17, 21:09   #7

Cheesier

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dickrick Visa inlägg
bra ide att lyssna efter ljud, jag hör inget. ska dock sägas att jag har stängt av systemluden i Windows. Mina problem började när jag skulle byta cpu fläkt och lyckades ta sönder en av mina ram stickor (så att kylflänsen lossnade) men visst ska det funka med bara 1 sticka (4 gb)
Kolla så den sitter i rätt slot på moderkortet då, är nog det.
Cheesier är uppkopplad nu
2012-06-17, 21:10   #8

taimanov

Medlem

jo, jag tror att det borde fungera med en sticka...men du måste nog sätta den i rätt port. kan tänka mig att det borde vara första...men inte säker.
om du har bytt cpu-fläkt, går den igång när du startar datorn?
tog du bort kylflänsen vid samma tillfälle eller några andra kontakter?

2012-06-17, 21:36   #9

dickrick

Medlem

Citat:
jo, jag tror att det borde fungera med en sticka...men du måste nog sätta den i rätt port. kan tänka mig att det borde vara första...men inte säker.
om du har bytt cpu-fläkt, går den igång när du startar datorn?
tog du bort kylflänsen vid samma tillfälle eller några andra kontakter?

Ram stickan sitter i "andra" platsen och jag bytte bara fläkten på min antec 620, så CPU borde vara minst lika kall som vanligt. Alla fläktar går igång, även på grafikkorten och jag har tagit ut allt "onödigt" som HDD, SSD, dvd för att minska antalet saker som kan vara fel
2012-06-17, 21:52   #10

taimanov

Medlem

när jag tittar i manualen så verkar dom föreslå att stoppa stickan i A2-sloten, men att det ska fungera på allihopa om jag inte missförstått manualen. isåfall skulle du kunna prova någon av dom andra sloten.

2012-06-17, 22:05   #11

taimanov

Medlem

även hittat en sida om ledlampor på moderkortet. när du startat datorn är det någon av cpu-,vga-, dram-led som fortsätter att lysa?

Senast redigerad av taimanov 2012-06-17 klockan 22:16.
2012-06-17, 22:29   #12

dickrick

Medlem

Citat:
även hittat en sida om ledlampor på moderkortet. när du startat datorn är det någon av cpu-,vga-, dram-led som fortsätter att lysa?

stand by lampan (grön / gul längst ner på moderkortet) lyser hela tiden, som den ska.
röd lampa som sitter mellan cpun och ramminnena lyser när jag sätter igång datorn, jag ser inga andra lampor
2012-06-17, 22:38   #13

Cheesier

Medlem

Citat:
stand by lampan (grön / gul längst ner på moderkortet) lyser hela tiden, som den ska.
röd lampa som sitter mellan cpun och ramminnena lyser när jag sätter igång datorn, jag ser inga andra lampor
Testa att flytta stickan till ramplats 1, brukar sitta närmst processorn.

När det funkar kan du ju testa med din andra sticka oxo, den kanske fortfarande är hel, försökt få fast kylaren på den igen?
2012-06-17, 22:52   #14

dickrick

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cheesier Visa inlägg
Testa att flytta stickan till ramplats 1, brukar sitta närmst processorn.

När det funkar kan du ju testa med din andra sticka oxo, den kanske fortfarande är hel, försökt få fast kylaren på den igen?
spelar ingen roll vart ramet sitter, och föra gången jag testa med det trasiga ramet startade inte datorn alls.

Ska även tillägga att när jag startar upp datorn går den först igång i några sekunder sen lägger av, för att sedan gå igång igen, så nu vet ni
2012-06-17, 23:03   #15

Cheesier

Medlem

Citat:
spelar ingen roll vart ramet sitter, och föra gången jag testa med det trasiga ramet startade inte datorn alls.

Ska även tillägga att när jag startar upp datorn går den först igång i några sekunder sen lägger av, för att sedan gå igång igen, så nu vet ni
Vet att i vissa moderkort spelar det roll var stickan sitter, kolla i din manual till moderkortet, där står i vilken slot man ska sätta i stickan/stickorna.
2012-06-17, 23:04   #16

taimanov

Medlem

hmm, nu blir det lite frågor...vet du om ditt chassi har en inbyggd högtalare som är inkopplad till moderkortet? om den är inkopplad så sitter den nere till höger alldeles ovanför kontakterna till power och reset på moderkortet.
när du säger standby lampan...är det boot device led som sitter nere till höger du syftar på då?!

kanske dum fråga...har du kopplat in cpu-fläkten till rätt kontakt på moderkortet?
har du testat att byta tillbaks till gamla fläkten?

2012-06-17, 23:53   #17

dickrick

Medlem

Citat:
hmm, nu blir det lite frågor...vet du om ditt chassi har en inbyggd högtalare som är inkopplad till moderkortet? om den är inkopplad så sitter den nere till höger alldeles ovanför kontakterna till power och reset på moderkortet.
när du säger standby lampan...är det boot device led som sitter nere till höger du syftar på då?!

kanske dum fråga...har du kopplat in cpu-fläkten till rätt kontakt på moderkortet?
har du testat att byta tillbaks till gamla fläkten?

då ska jag försöka svara så gott jag kan: Till mitt chassi (Arc) fick jag med en liten högtalare, den är dock inte inkopplad, ska jag göra det, och i så fall vad ska jag lyssna efter. nu har jag tydligen förlagt min manual, men jag är väldigt säker på att den lampan kallas för stand by. den lyser så fort jag sätter igång strömmer på nätagget.
2012-06-18, 00:15   #18

Cheesier

Medlem

Citat:
då ska jag försöka svara så gott jag kan: Till mitt chassi (Arc) fick jag med en liten högtalare, den är dock inte inkopplad, ska jag göra det, och i så fall vad ska jag lyssna efter. nu har jag tydligen förlagt min manual, men jag är väldigt säker på att den lampan kallas för stand by. den lyser så fort jag sätter igång strömmer på nätagget.
Här har du länk till din manual, kollar själv i den och lampan som du beskriver mellan RAM och CPU är CPU_LED.
Kolla som någon sa förut om du har missat att sätta i fläkten till nya kylaren eller någonting sånt.
2012-06-18, 00:15   #19

taimanov

Medlem

nu har jag tyvärr slut på ideer. din manual kan du hitta om du söker på: asus p8p67 pro på google. jag tror det är det andra alyernativet uppifrån. om du sedan går in på fliken download så får dh välja os sedan finns manualerna längst ned. kommer jag på något mer så skriver jag...meb jag börjar bli lite för lullig nu...:-)

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb