Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-06-21, 21:56 | #1 |
SaiforkMedlem Plats: Uddevalla Registrerad: apr 2012 |
Datorn krånglar (fryser med mer)
Hej jag har haft det här problemet i över ett år nu. Min dator stannar upp, den fryser helt och ljudet laggar fast. jag kan inte trycka på någonting, ända sättet är att starta om den manuellt. Det händer när jag startar windows, när jag spelar spel (spelar ingen roll vilket). Det händer när jag kollar youtube filmer. Temperaturerna är helt okej inte i närheten av något farligt.
Jag har lämnat in datorn till inet och dem hittade ingenting, antar att det är för att det inte är något prestanda problem. För jag kan spela BF3 hur länge som helst men om jag kör LoL i 10 minuter så fryser datorn. För övrigt så hade jag en äldre dator som jag tog tre delar ur. Grafikkort (gtx 460) Hårddisk, nätagg. Jag har alltså tre delar som var i min äldre dator som krånglade i den nya. MEN det krånglar även om jag byter ut dessa tre delar. Vad är det för skit som gör att det krånglar? jag har jordat hemma btw I burken: Gigabyte GTX 460 (jag har prövat med ett 560 i också) Corsair 8 gig ram intel i5 3,3 asrock p67 corsair 500watt Hoppas någon har upplevt samma problem, det går ju inte att lösa eftersom att felet inte kan hittas. |
|
|
| 2012-06-22, 01:38 | #2 |
SkallemannenMedlem Registrerad: jun 2012 |
Hade samma problem när jag lirade WoW. Tror det var mitt grafikkort som krånglade då. Men det var som du säger att jag kunde spela lite mer prestanda spel utan att den frös men när jag lirade t.ex. WoW så frös den. Men som sagt, testa nytt grafikkort.
|
|
|
| 2012-06-22, 11:01 | #3 |
Citat:
|
|
|
| 2012-06-22, 11:42 | #4 |
DjRavenMedlem Plats: sthlm Registrerad: jan 2002 |
Om du har testat 2 grafikkort och datorn fryser i båda fallen kan man ju ganska lätt utesluta att det är grafikkorten det är fel på. Mer Troligt att det är något med moderkortet som spökar.
Main AMD A-3400|MSI A75M-GD55|2x4 GB corsair|Corsair 120GB SSD+2TB Samsung|FD Arc Mini|500w Corsair|2x120mm Fractal Design|24" BenQ Övrigt Samsung SG II (Omega 5.2 BlackBlue Theme)|16GB MicroSD|Creative EP-630 |
|
|
| 2012-06-22, 17:58 | #6 |
en liten rolig detalj, jag har byt ut alla ström kablar eftersom att det tydligen inte är något hårdvara problem efter inets genomsökning. Mitt nätagg har slutat fungera, jag kan inte starta det. Om jag har tur så går fläktarna igång men inte systemet. Kan det vara så att det varit nätagget som krånglat hela tiden? kan ett nätagg ge en sådan effekt? jag ska köpa mig ett nytt nätagg efter midsommar och se om det var problemet.
|
|
|
| 2012-06-22, 19:31 | #7 |
DjRavenMedlem Plats: sthlm Registrerad: jan 2002 |
Nej, Om det är fel på nätagget skulle datorn inte starta alls, Och om det skulle bero på nätagget att datorn hänger sig i LoL skulle datorn starta om sig..
Vad som är lite skumt är ju att du lämnat in datorn på inet och de har gått igenom datorn utan att hitta något som helst fel? När du sen får hem den så klappar den ihop? Måste vara något i din omgivning som ställer till det
Main AMD A-3400|MSI A75M-GD55|2x4 GB corsair|Corsair 120GB SSD+2TB Samsung|FD Arc Mini|500w Corsair|2x120mm Fractal Design|24" BenQ Övrigt Samsung SG II (Omega 5.2 BlackBlue Theme)|16GB MicroSD|Creative EP-630 |
|
|
| 2012-06-22, 23:47 | #8 |
Citat:
För övrigt så fick jag tag i ett nytt nätagg och det fungerar utmärkt just nu. |
|
|
| 2012-06-28, 02:55 | #9 |
stycketMedlem Plats: Gråbo Registrerad: okt 2008 |
Heej jag har problem med datorn att den fryser med, för köpte nytt Moderkort /ram/processor och efter det så har den frusit random och ibland väldigt mycket och ibland inte alls.
aja men frågan är ifall det funkar bra efter du byte nättag ?
|
|
|
| 2012-07-05, 18:52 | #10 |
Citat:
|
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes