Verktyg Visningsval
2012-06-26, 16:17   #1

Hesoer

Medlem

Registrerad: jun 2012

Uppdaterat datorn ingen bild

Hejsan! Det är så att jag har bytt ut Moderkort,ram och processor i min dator, Men min dator bootar inte och jag får ingen videosignal. Mitt moderkort är Gigabyte GA-X79-UD3 med en Intel i7 3820 3,6Gz processor. Jag har testat många olika saker. Kopplat ut allt, kopplat in. Bytt plats på ram-minnena. Som min rubrik lyder, jag får ingen bild. När jag startar datorn så kommer det två skitsnabba beeps det låter som loadbeeps. Sen så fortsätter datorn vara igång den startar inte om eller något. Men det stora problemet är som sagt att jag inte får någon bild. Skulle vara tacksam vid hjälp! Juste jag har testat olika skärmar, pci-express ingångar osv. Läst tidigare trådar, kan 4/8 pinen har någon betydelse. Jag har nämligen satt i 8/8?
Hesoer är inte uppkopplad
2012-07-03, 06:18   #2

freddyfresh

Medlem

freddyfreshs avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hesoer Visa inlägg
Hejsan! Det är så att jag har bytt ut Moderkort,ram och processor i min dator, Men min dator bootar inte och jag får ingen videosignal. Mitt moderkort är Gigabyte GA-X79-UD3 med en Intel i7 3820 3,6Gz processor. Jag har testat många olika saker. Kopplat ut allt, kopplat in. Bytt plats på ram-minnena. Som min rubrik lyder, jag får ingen bild. När jag startar datorn så kommer det två skitsnabba beeps det låter som loadbeeps. Sen så fortsätter datorn vara igång den startar inte om eller något. Men det stora problemet är som sagt att jag inte får någon bild. Skulle vara tacksam vid hjälp! Juste jag har testat olika skärmar, pci-express ingångar osv. Läst tidigare trådar, kan 4/8 pinen har någon betydelse. Jag har nämligen satt i 8/8?
Testa att köra GPU i annan dator för att utesluta att det är trasigt.
Testat att bara ha i något av de RAM minnena du har?
Du kan ta ur dina ram-minnen och köra memtest i en annan burk för att utesluta att de oxå är trasiga.
2012-07-03, 13:55   #3

DjRaven

Medlem

Plats: sthlm

Registrerad: jan 2002

Mer troligt att ditt moderkort saknar stöd för den processor du använder
2012-07-04, 11:15   #4

MP-Jan

Medlem

MP-Jans avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: maj 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hesoer Visa inlägg
Länkar till en tråd där problemet aktivt diskuteras.
http://www.sweclockers.com/forum/61-...idge-e-system/
NZXT HALE90 850W
MP-Jan är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb